6 مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید


6 مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید

یاسوج - ایرنا- 6 مدرسه با 18 کلاس درس با حضور مسوولان کشوری و استانی روز یکشنبه در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مدارس سه کلاسه در مناطق محمدآباد لیشتر گچساران،چالموره باشت،دارکنده و پاکل اله رضا دهدشت، سورکورکی سپیدار بویراحمد و سرتنگ رواق دنا با مشارکت هلدینگ میهن احداث شده است.

پیروز کرمی بیان کرد: ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای احداث مدارس یاد شده هزینه شده است که ۲۲ میلیارد ریال آن از سوی هلدینگ میهن به دانش آموزان استان اهدا شده و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

کرمی تاکید کرد: با افتتاح این مدارس ۸۵۰ متر مربع به فضای مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۹۰ کلاس درس در هشت سال گذشته در این استان ساخته و به اداره کل آموزش و پرورش تحویل داده شده است.کرمی مساحت فضاهای آموزشی ساخته شده در هشت سال گذشته را افزون بر۱۲۴ هزار متر مربع ذکر کرد.

کرمی اظهار داشت: این تعداد کلاس در قالب بیش از ۵۰۰ باب مدرسه ساخته شده که از محل اعتبارات ملی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بنیاد برکت و کمک های مردمی و خیرین ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۳۳۱ مدرسه پیش ساخته در این استان بویژه مناطق سخت گذر در هشت سال گذشته ساخته شد.

وی اظهار داشت: قبل از سال ۹۲ تنها ۲۹۹ فضای آموزشی در قالب یک هزارو ۴۷ کلاس درس با زیر بنای ۱۳۱ هزارو ۳۴۷ متر مربع در این استان احداث شده بود.

سال تحصیلی گذشته ۱۲۹ هزار و ۸۴۰ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۰۲مدرسه کهگیلویه وبویراحمد مشغول تحصیل بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت