978 بازرسی بهداشتی از اصناف و اماکن عمومی سنندج انجام شد


978 بازرسی بهداشتی از اصناف و اماکن عمومی سنندج انجام شد

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به روند تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اصناف از نظر رعایت دستورالعملهای پیشگیری از کرونا گفت: طی هفته گذشته 978 مورد بازدید از اماکن مختلف و اصناف به عمل آمده که با مراکز خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، آرزو فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف و ادارات طی هفته گذشته تا کنون ۲۵ گشت مشترک ستادی از ۱۱۸ واحد و مرکز مختلف صنفی و در سطح بازدید کارشناسان محیطی ۷۴۹ مورد بازدید از اصناف ومراکز تجاری وبین راهی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه در مدت زمان یادشده از ۱۱۱ مرکز تهیه و توزیع غذای آماده در سنندج بازدید شد، گفت: از این تعداد هشت مورد مواد غذایی جهت تایید سلامت مواد مصرفی مورد نمونه برداری قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به پلمب ۲ مکان به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: ۱۷۳ کیلو انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در طی هفته گذشته نیز توسط بازرسان این مرکز کشف و ضبط شده است.

فلاحی گفت: در این بازدیدها ۲۵ واحد صنفی مختلف به دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند و ۱۸ مورد اخطاریه های صادر شده گذشته و هشت مورد شکایات مردمی نیز تا کسب نتیجه مطلوب مورد پیگیری های لازم قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به نحوه نظارت بر سلامت نان شهری سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: در بازدیدهای صورت گرفته از خبازی‌های سطح شهر از پنج مورد نان جهت تایید سلامت از نظر میزان نمک مجاز در نان و عدم استفاده از جوش شیرین نمونه بردای شد.

فلاحی به اقدامات کنترلی و نظارتی بر فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه بهبود کیفیت آب شرب هم اشاره و اضافه کرد: طی هفته گذشته ۷۰ مورد نمونه برداری آب و ۴۰۴ مورد تست کلر سنجی از نقاط مختلف شهر و روستاهای تابعه سنندج به جهت تایید سلامت آب صورت گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به سایر فعالیت‌های بازرسان این مرکز، نظارت بر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم در مرداد ماه امسال، بررسی وضعیت خروجی فاضلاب ناحیه منفصل شهری حسن آباد و روستای سراب قامیش برای عدم ورود به آب سد، نظارت بر مزارع روستایی نایسر و حسن آباد در خصوص عدم استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری مزارع و بازدید از پایانه مسافربری سنندج را از دیگر فعالیت‌های بازرسین این مرکز اعلام کرد.

فلاحی با اشاره به روند صعودی بیماری طی روزهای اخیر در استان از مردم خواست همچنان به اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا تا ریشه کنی این بیماری مهلک ادامه دهند و گفت: در یک هفته گذشته ۷۱۱ نفر از شهروندان سنندجی در مراکز تست کرونا از نظر ابتلا به این بیماری مورد آزمایش قرار گرفتند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۹ مرداد ۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۳۵۵ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که حال ۴۶ نفر آنها وخیم و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک‌هزار و ۳۹۸ قربانی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین