ظرف 10 روز آینده تمام فرهنگیان کرمانشاه واکسن کرونا دریافت می‌کنند


ظرف 10 روز آینده تمام فرهنگیان کرمانشاه واکسن کرونا دریافت می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به امضای تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت گفت: براساس مفاد این تفاهم‌نامه ظرف 10 روز آینده تمام فرهنگیان، خدمتگزاران، کارکنان آموزش و پرورش کرمانشاه واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «مجید یزدان پناه» روز یکشنبه در مراسم نمادین واکسیناسیون فرهنگیان استان که در سرسرای هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح ۳۰ هزار نفر شامل ۲۶ هزار و ۸۰۰ معلم و بقیه کارکنان و خدمت گزاران مرتبط با آموزش و پرورش استان در برابر بیماری کرونا واکسینه می‌شوند.

او با بیان اینکه واکسن کرونا در این طرح شامل تمام کسانی که از آموزش و پرورش حقوق دریافت می‌کنند می‌شود، اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون فرهنگیان به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا ۲ هفته مانده به بازگشایی مدارس به همه عوامل دز دوم واکسن هم تزریق شده باشد.

یزدان پناه در ادامه در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: همه تصمیمات در خصوص بازگشایی مدارس در مهر ماه ۱۴۰۰ به ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد و آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید به سه روش، غیر حضوری از طریق شبکه دانش آموزی شاد ، نیمه حضوری (برگزاری کلاس درس‌های تخصصی) و حضوری کاملا آماده است و هیچ مشکلی از این بابت نداریم و منتظر تصمیم ستاد هستیم.

او همچنین در پاسخ به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان هم انجام می‌شود، یادآور شد: هنوز در دنیا نه فقط ایران مجوز و توصیه ای برای تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین در خصوص واکسن کرونا فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش تاکید کرد: معمولا این بزرگواران حدقل سن بالای ۵۰ سال را دارند و طبق رنج سنی که وزارت بهداشت افراد را واکسینه می‌کند، حتما تا حالا واکسن کرونا شامل حال آنها شده و اگر بازنشسته ای تاکنون واکسن دریافت نکرده باشد می‌تواند با مراجع به مراکز واکسیناسیون فرهنگیان واکسن دریافت کند.

زمان تزریق واکسن کرونابه معلمان اطلاع‌رسانی خواهد شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز گفت: زمان تزریق واکسن کرونا به معلمان و کادر آموزشی اطلاع‌رسانی خواهد شد و نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی تزریق واکسن کرونا از سوی آنان نیست.

ماشاالله پروین اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه مرکز هنرستان صنایع شیمیایی برای معلمان ناحیه یک، سالن ورزشی بعثت برای معلمان ناحیه ۲ و دبیرستان استقلال برای معلمان ناحیه سه شهر کرمانشاه برای انجام فرایند واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون معلمان سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه افزود: تزریق واکسن در شهرستان اسلام آباد غرب به صورت مرکز جداگانه و در سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه در مراکز بهداشت انجام خواهد گرفت.

پروین اظهار کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تمام واکسن‌های مجاز داخلی و خارجی برای انجام فرآیند واکسیناسیون ۳۰ هزار معلم کرمانشاهی در نظر گرفته شده و روزانه سه هزار معلم در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: واکسیناسیون نوبت اول معلمان طی مدت ۱۰ روز انجام شده و نوبت دوم ۲۸ روز بعد از نوبت اول، تزریق می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا