ارسال 4 هزار و 899 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری


ارسال 4 هزار و 899 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به رویکردهای سازمان اوقاف در حفظ موقوفات گفت: تلاش ما در این راستاست که موقوفات را بر اساس نیات واقفین حفظ نماییم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، اختتامیه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری پیش از ظهر امروز 10 مرداد ماه در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این مراسم اختتامیه، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم (ع) گفت: هفتمین امام شیعیان جهان فرمودند دنیا دریای عمیقی است که بسیاری از دانشمندان در این دنیا غرق می شوند. با این روایت می توان این گونه برداشت کرد که ممکن است انسان فردی دانشمند باشد اما بصیرت نداشته باشد. لازمه دانشمند بودن داشتن بصیرت و بینش است.

وی با اشاره به اینکه انسان آگاه نباید به دنیا عُلقه داشته باشد، گفت: مومن با صبر، توکل، تفاهم و کمک به دیگران مسیر پیشرفت کشور را فراهم کند و مدیریت درست آن است که با نقشه راه و قدرت کافی در جهت اهداف متعالی گام بردارد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از وقف هایی که لازم است برای انجام آن فرهنگ سازی شود را وقف پول دانست و گفت: در این زمینه نیز مقام معظم رهبری توصیه هایی برای فرهنگ سازی این وقف داشته اند و اکنون مقدمات انجام آن فراهم شده است. به اعتقاد من با فرهنگ سازی چنین وقفی می توانیم مردم را هرچند با مبلغ اندک تشویق به انجام وقف نماییم.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی میزان موقوفات افزایش پیدا کرده است، گفت: حفظ موقوفات و نیز تحقق این موضوع که نیات واقفین در مسیر خود انجام شود از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 شرکت دانش بنیان در حال فعالیت است، گفت: این شرکت ها ثمرات بسیار در کشور خواهند داشت.

وی ساماندهی در شبکه وقف، ساماندهی و احیای موقوفات درمانی را از موضوعات مهمی دانست که لازم است تقویت شود، گفت: در حال حاضر 20 درصد از مراکز درمانی موقوفه هستند که ضرورت دارد نسبت به آنها توجه شود.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام غلامرضا عادل در ادامه این مراسم اختتامیه با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری از مهر سال 99 در هشت بخش و 28 رشته آغاز شد، گفت: در این دوره از جشنواره دبیرخانه مرکزی کار هماهنگی را با دبیرخانه های استانی انجام داد و صاحب نظران به عنوان هیئت داوران هر بخش انتخاب شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ارسال چهار هزار و 899 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری گفت: 200 نفر به عنوان برگزیده این جشنواره در رشته های مختلف انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ترویج سنت وقف با فعالیت های مختلفی صورت می گیرد، گفت: هفتمین دوره این جشنواره با نهایت دقت و با کمترین هزینه اجرایی انجام شد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو