همایش مجازی «جریان وهابیت؛ رشد و ریشه های تاریخی» به همت آستان مقدس حسینی


همایش مجازی «جریان وهابیت؛ رشد و ریشه های تاریخی» به همت آستان مقدس حسینی

آستان مقدس امام حسین(ع) همایش مجازی «جریان وهابیت؛ رشد و ریشه های تاریخی» را با مشارکت بیش از 200 شخصیت علمی و دانشگاهی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، مرکز مطالعات و پژوهش ها در آستان مقدس امام حسین(ع) در چارچوب فعالیت های علمی دوره ای خود همایش علمی مجازی را درباره رشد و ریشه های جریان وهابیت و تاریخ آن را برگزار کرد.

این همایش شامل مقدمه تفصیلی درباره جریان وهابیت، رشد آن و ریشه های آن پس از اتحاد محمد بن عبدالوهاب با محمد بن سعود در سال 1745 میلادی است. نتایج این اتحادغارتگری متعدد در شبه جزیره عرب از جمله عراق را نشان می دهد. به طوری که شهرهای عراق مورد شنیع ترین حملات قرار گرفتند.

وحشتناک ترین حملات علیه شهر مقدس کربلا در سال 1802 میلادی انجام شد. به طوری که این شهر مورد سرقت، غارت، کشتار و خرابکاری قرار گرفت.

در این همایش به میزان ارتباط فکری بین جریان وهابی و گروه های تروریستی داعش پرداخته شد.

در این همایش که از طریق برنامه Free Conference Call برگزار شد، دکتر قاسم شعیب سلطانی، استاد دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه نهرین حضور داشت. مدیریت این همایش را دکتر ثامر مکی علی الشمری از مرکز مطالعات و پژوهش های کربلا برعهده داشت.

در این همایش بیش از 214 شخصیت رسمی و دانشگاهی از دانشگاه ها، دانشکده ها،مراکز علمی و پژوهشی از عراق و کشورهای عربی دیگر مانند لبنان و مصر شرکت کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو