چرا اپل از افشاگران اینترنتی متنفر است؟


چرا اپل از افشاگران اینترنتی متنفر است؟

پیگیری اطلاعات افشا شده از محصولات مختلف به یکی از سرگرمی‌های روزانه علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی تبدیل شده ، اما در برخی موارد موجب ضرر و زیان شرکت‌های بزرگ فناوری می‌شود. بر اساس اخبار منتشر شده، اپل اخیراً در نامه‌ای خواستار توقف انتشار اطلاعات غیر رسمی توسط افشاگران دنیای محصولات هوشمند شده است.

پیگیری اطلاعات افشا شده از محصولات مختلف به یکی از سرگرمی‌های روزانه علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی تبدیل شده ، اما در برخی موارد موجب ضرر و زیان شرکت‌های بزرگ فناوری می‌شود. بر اساس اخبار منتشر شده، اپل اخیراً در نامه‌ای خواستار توقف انتشار اطلاعات غیر رسمی توسط افشاگران دنیای محصولات هوشمند شده است.

به گزارش سایت Motherboard، یک نامه از طرف وکیل اپل در چین به یکی از شهروندان این کشور فرستاده شده که در آن به شخص مورد نظر در مورد لزوم پایان دادن به این اقدامات هشدار داده شده است. کوپرتینویی‌ها اعتقاد دارند که این اقدامات می‌تواند تولیدکنندگان لوازم جانبی و کیس گوشی‌ها را به تولید محصولاتی که قابلیت استفاده ندارند، گمراه کند.

در همین رابطه بخوانید:

- مبارزه سامسونگ با افشای اطلاعات گوشی‌ها پیش از معرفی؛ صبر کره‌ای‌ها تمام شده است
- درز اطلاعات در مورد محصولات جدید پیش از معرفی رسمی؛ اتفاقی خوب یا بد؟

بازار محصولات جانبی محصولات اپل ساخته شده توسط شرکت‌های ثالث بسیار گسترده است و سالانه حدود 20 میلیارد دلار گردش مالی دارد. این کمپانی همچنین می‌گوید که دوست دارد طرفداران خود را با ارائه قابلیت‌های جدید و طراحی‌های جذاب شگفت‌زده کند، اما اطلاعات درز شده، مانع بزرگی بر سر این راه هستند.

اپل یکی از شرکت‌هایی است که سخت‌گیری‌های زیادی برای حفظ محرمانه بودن محصولاتش پیش از معرفی اتخاذ می‌کند و اعلام کرده که بیرون دادن اطلاعات قبل از معرفی رسمی، موجب ضایع شدن حقوق کاربران و مصرف‌کنندگان دستگاه‌های دیجیتال این شرکت می‌شود.

چرا اپل از افشاگران اینترنتی متنفر است؟

اپل در نامه خود به افشاگر چینی به تمامی موارد بالا اشاره کرده است و می‌گوید که طراحی و عملکرد محصولات رونمایی نشده اپل می‌توانند ارزش تجاری داشته باشند و این شرکت خود را موظف می‌داند برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از درز اطلاعات و حفظ موانع مشتریان، تمامی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

گفته می‌شود که بیشتر اطلاعات، از داخل کارخانه‌های اپل و از طریق دستگاه‌های دزدیده شده توسط کارمندان این شرکت به دست می‌آیند. گفته می‌شود که صاحبان اکانت‌های توییتر و Weibo بسیاری نامه اپل را دریافت کرده‌اند و به همین دلیل، از این پس شاهد اطلاعات کمتری از محصولات آینده این شرکت در اینترنت خواهیم بود.

جدا از موارد ذکر شده در این نامه، انتشار اطلاعات پیش از موعد می‌تواند به معنی دست بازتر شرکت‌های رقیب برای تولید محصولاتی برتر باشد. همچنین کاربران هم بعد از اطلاع یافتن از در راه بودن یک دستگاه جدید و ارتقا یافته، احتمالاً از خرید محصولات فعلی خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...