فرماندار مهاباد: واجدان شرایط سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند


فرماندار مهاباد: واجدان شرایط سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: شهروندان واجد شرایط و مشمول دریافت واکسن کرونا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

عارف خدرلو روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا مهاباد با انتقاد از تاخیر مراجعه برخی شهروندان واجد شرایط برای تزریق واکسن افزود: با برنامه ریزی و تلاش شبکه بهداشت و درمان مهاباد، ۱۸ پایگاه در نقاط مختلف شهرستان برای تزریق واکسن شهروندان در نظر گرفته شده است که از لحاظ سرانه جمعیت رتبه اول استان را در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون به اندازه کافی واکسن کرونا در اختیار مجموعه بهداشت شهرستان است، ادامه داد: روزانه ظرفیت تزریق ۲ تا سه هزار نفر در سطح این شهرستان فراهم شده بنابراین انتظار داریم همه افراد واجد شرایط برای ایمنی کامل و حفظ سلامت خود و اطرافیان شان در اسرع وقت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: متاسفانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی نسبت به ماه های گذشته به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و همین امر شیوع بیماری را در سطح شهرستان افزایش داده است.

خدرلو اضافه کرد: نظارت بر بازار و نحوه فعالیت اصناف با توجه به شرایط قرمز مقابله با کرونا باید تشدید شده و با متخلفان در مرحله اول تذکر و در صورت تکرار برخورد قانونی و پلمب اعمال شود.

وی در خصوص فعالیت تالارهای عروسی نیز بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم در چند روز آینده نیز فعالیت تالارهای عروسی با یک سوم ظرفیت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ساعت محدود بلامانع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم در این جلسه گفت: تعداد بستری های بخش کرونا در روزهای گذشته به مراتب بیشتر شده و در ۴۸ ساعت گذشته به ۲۰ نفر رسیده است.

بهاء الدین حسینی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ بخش ویژه مقابله با کرونا در این شهرستان فعال شده است، اضافه کرد: از لحاظ تخت های بیمارستانی، اکسیژن، دارو و خدمات به بیماران کرونا مشکلی وجود ندارد و انتظار داریم شهروندان هم ما را در ایام بحرانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کمک کنند.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته جواب حدود ۳۶ درصد تست های مراجعه کنندگان مثبت اعلام شده است افزود: این میزان در ماه قبل کمتر از ۲۰ درصد ثبت شده بود.

رییس مرکز بهداشت مهاباد هم در این جلسه اظهار داشت: همزمان با شروع واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان این شهرستان، ۵۲۰ نفر از مجموعه آموزش و پرورش دُز اول خود را دریافت کرده اند.

قاسم امینی با تاکید بر اینکه روند واکسیناسیون با تمام توان در حال انجام است، اضافه کرد: از شهرداری درخواست داریم شرایط لازم را برای پایگاه خودرویی در زمان بارش باران با راه اندازی سایبان فراهم کند تا از این پایگاه که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، بیشتر استفاده کرد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ نفر از شهروندان به علت بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا، به نقل از کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، شهرهای ارومیه، خوی، شاهین دژ، ماکو، چایپاره، تکاب،سردشت،شوط و مهاباد در وضعیت قرمز و چالدران، سلماس، اشنویه، نقده، پیرانشهر، بوکان، میاندوآب و پلدشت در وضعیت نارنجی قرار دارند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی