فرماندار: منطقه گرایی از آسیب‌های توسعه گناباد است


فرماندار: منطقه گرایی از آسیب‌های توسعه گناباد است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: منطقه گرایی و رقابتهای منطقه‌ای از آسیبها و زنگ خطر فرآروی توسعه این شهرستان است که باید از آن پرهیز شود.

حامد قربانی روز یکشنبه در جمع اعضای کانون توسعه اندیشان گناباد افزود: در این شهرستان با وجود ظرفیتهای بسیار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی رقابتهای منطقه ای وجود دارد که زنگ خطر برای گناباد است.

وی ادامه داد: تشکلهای غیردولتی و به خصوص کانون توسعه اندیشان و سرای گناباد به عنوان قوام دهنده بین مردم و دولت نقش مهمی در کاهش این معضل دارند و باید با نگاه جامع و کلان و پرهیز از منطقه گرایی برای توسعه و کاهش مشکلات این شهرستان اقدام کنند.

فرماندار گناباد با انتقاد از عنوان کردن واژه‌های کم برخوردار و محروم برای این شهرستان گفت: گناباد دارای توان، ظرفیت و زیرساختهای بالقوه و بالفعل اقتصادی و فرهنگی و جزو مناطق بسیار مستعد خراسان رضوی است و باید قدر داشته ها و ظرفیتهای این منطقه را دانست و با تعامل و هم افزایی از آنها در مسیر توسعه و رونق منطقه حداکثر بهره را گرفت.

وی افزود: هیچ شهرستانی مانند گناباد در بین مناطق اطراف آن با این وسعت و جمعیت دارای ۹ دانشگاه و ۱۲ هزار دانشجو نیست و صنعت و معدن آن از قابلیتهای بسیار برخوردار است که باید این داشته ها را شناخت و طی دولتهای مختلف از جمله دولتهای یازدهم و دوازدهم اقدامات خوبی در جهت توسعه کمی و کیفی زیرساختهای این شهرستان و جهت دهی آن در مسیر توسعه انجام شده یا در دست انجام است.

قربانی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و به خصوص تشدید تحریم‌های دشمنان طی سنوات گذشته با اهتمام دولتهای یازدهم و دوازدهم و همگرایی و وحدت بین مجموعه اجرایی و دستگاه قضایی، گامهای خوبی در مسیر رفع موانع و رونق تولید در این شهرستان برداشته شد بطوریکه اکنون نه تنها هیچ واحد تولیدی در گناباد تعطیل نیست بلکه ۶ واحد تعطیل شده هم به مدار تولید بازگشتند.

وی گفت: همچنین با اهتمام دولتمردان وضعیت گناباد از نظر اشتغال مطلوب است و در سرشماری جدید شاخص بیکاری به ۷.۲ درصد کاهش یافته است.

فرماندار گناباد افزود: در سال جاری از همه ظرفیتهای موجود برای برگزاری انتخابات باشکوه توام با حضور حداکثری مردم در گناباد بهره گرفته شد و در نتیجه آن نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی مناطق شهری این شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی ابراز امیدواری کرد با شروع به کار دور جدید شوراهای اسلامی مناطق شهری و روستایی گناباد از ۱۴ مرداد ماه باب جدیدی در مسیر توسعه شهرستان باز شود و از ظرفیتهای موجود حداکثر بهره گرفته شود.

کانون توسعه اندیشان گناباد یک تشکل غیردولتی متشکل از صاحبنظران و نخبگان حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌باشد که با هدف استفاده از ظرفیتهای مختلف و بررسی راهکارهای توسعه این شهرستان طی سنوات گذشته تشکیل شده است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!