سردار فدوی: ساختار بسیج جهاد سازندگی شکل خواهد گرفت


سردار فدوی: ساختار  بسیج جهاد سازندگی  شکل خواهد گرفت

مشهد- ایرنا- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در اصلاح مصوبه قانون بسیج سازندگی، کلمه جهاد هم احیا خواهد شد و با افزودن آن، ساختار بسیج جهاد سازندگی شکل خواهد گرفت.

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی روز یکشنبه در سومین یادواره کشوری شهدای جهادگر در مشهد با اشاره به مشکلات کشور افزود: وقتی انقلاب و مکتبی این توانایی را دارد که طبق دستور خدا عمل کند و خدا نیز به وعده‌اش عمل می‌کند و همه مستکبران عالم را به خاک مذلت می‌نشاند، نباید گرفتار چنین مسائلی باشد که اکنون ما درگیر آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تحقق وعده‌های خدا، مشروط به شیوه عمل ماست، گفت: وقتی ما به دستور خدا عمل نکرده و به روشهایی رفتار می کنیم که دشمن خدا گفته است و برای حل مشکلات مردم و کشور به همان روشهای اقتصادی گردن می گذاریم که دشمنان ما آن را تبدیل به قانون و دستورالعمل کرده‌اند، یقینا دچار مشکل می‌شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: باید خدا در مورد کسانی حکم کند که جهاد سازندگی ایجاد شده توسط حضرت امام (ره) را از بین بردند و حال آنکه اگر جهاد می‌بود خیلی از گرفتاری و محرومیت‌های کنونی نبود. آنان جهاد سازندگی را نابود کرده و مجموعه‌ای را، که آمریکایی‌ها درست کرده بودند، باقی گذاشتند.

سردار فدوی اظهار داشت: به دلیل همین بی‌توجهی‌های مسوولان به حل گرفتاری های اولیه مردم، اکنون ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خوزستانی که رود کرخه، کارون و دز را دارد، و زمانی با حفر یک تا هفت متری زمین به آب می‌رسیدیم، دچار مساله آب هستیم. این یعنی مجموعه‌هایی درست به وظیفه خود عمل نکرده اند تا خدا هم در این مسیر به آنان کمک کند و مسائل حل شود.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی برنامه هایی تدوین شده تا اگر طبق روال معمول مسائلی حل نشده باشد از راه دیگری حل شود و یکی از مصادیق آن فعال شدن گروههای جهادی است که در کشور راه افتاده و کار می‌کنند.

سردار فدوی اظهار داشت: در جغرافیای وسیع جبهه مقاومت به الزامی قطعی رسیدیم که خیر و برکت داشته است و با تشکیل گروههای مقاومت، دشمنان در لبنان، فلسطین، عراق، یمن، افغانستان و سوریه به خاک مذلت نشانده شده اند.

وی گفت: جهاد خیر و برکتی است که در آن همه چیز برای خداست. مجموعه سپاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت انقلابی آتی و اصلاح قانون به دنبال این هستند تا خدمات با حجم و کیفیت بهتر و بیشتر صورت گیرد. بودجه‌هایی هم دیده شده که بسیار بیشتر از سالهای قبل است.

فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور

رییس سازمان بسیج سازندگی هم گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور فعالیت دارند و دلگرمی مردم به گروههای جهادی و دلگرمی گروههای جهادی به بسیج است.

سردار محمد زهرایی با بیان اینکه ۲۱ سال از عمر حرکت گروههای جهادی می‌گذرد، افزود: تاکنون ۴۷ نفر در مسیر خدمت به محرومان و در هنگام ماموریت در این گروهها جان خود را از دست داده اند که اکنون در اصلاحیه قانونی، که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، به دنبال این هستیم که این افراد شهید خدمت محسوب شوند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در این مراسم گفت: گروههای جهادی وعده‌های خدا را باور دارند. فرهنگ انقلاب توسط این گروهها و جهادسازندگی به اقصی نقاط کشور منتقل شد.

مرتضی بختیاری ادامه داد: جهادگران و جهاد سازندگی برای گره گشایی از محرومان نقش مهمی داشته و دارند. یکی از ویژگی های جهادگران، اخلاص است و این امر هر حرکتی را ماندگار می‌کند.

در پایان سومین یادواره شهدای جهادگر که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، از خانواده ۴۷ شهید جهادگر تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این افراد از خدمت سربازی معاف شدند