80 دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر سبزوار توزیع شد


80 دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر سبزوار توزیع شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: 80 دستگاه پنل خورشیدی به منظور تامین روشنایی مناطق کوچ رو بین عشایر بخش روداب این شهرستان توزیع شد.

حمید کیانی مهر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پنل‌ها که بین ۸۰ خانوار عشایری منطقه روداب سبزوار توزیع شده است هر یک با توان تولید ۱۰۰ وات برق قابلیت روشنایی تا پنج شعله و شارژ گوشی همراه و چراغ قوه را دارد.

وی ادامه داد: قیمت هر دستگاه پنل خورشیدی ۹۸ میلیون ریال است که ۱۰ درصد سهم عشایر و مابقی از طریق یارانه تامین می‌شود و با توزیع آنها، عشایر می توانند در چاه‌های مالداری و مناطق کوچ رو برای تامین روشنایی از آنها بهره بگیرند.

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: سال گذشته نیز ۷۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق عشایری این شهرستان توزیع و نصب شد.

وی با اشاره به خدمات دولت در مناطق عشایری افزود: تامین آب شرب مناطق عشایری، احداث مسکن محرومان در این مناطق و توزیع نهاده‌های دامی از عمده خدمات دولت در مناطق عشایری این شهرستان طی سه سال گذشته بوده است.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و شهر روداب در ۴۴ کیلومتری جنوب غرب سبزوار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد