کرونا جان یک رزمنده دفاع مقدس در کیش را گرفت


کرونا جان یک رزمنده دفاع مقدس در کیش را گرفت

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: یک جانباز دفاع مقدس به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک مرد ۴۹ساله از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس با علائم تب و لرز ، تنگی نفس و بدن درد و بستری در بیمارستان کیش امروز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه با فوت این جانباز تعداد جانباختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی تا به امروز به ۳۰ نفر رسید افزود: افرادی که دارای ریه‌های حساس و یا بیماری زمینه ریوی هستند بیش از سایرین در معرض ابتلا و مرگ با این ویروس مهلک قرار دارند.

وی اضافه کرد: در این میان جانبازان هشت سال دفاع مقدس و بالاخص جانبازان شیمیایی جزو گروه‌های خطر محسوب شده و بیشتر دچار مرگ و میر کرونا می‌شوند.

رضانیا افزود: سوش دلتا در سطح کشور بشدت گسترده شده و بسرعت سرایت می کند به همین دلیل مطمین ترین راه پیشگیری از ابتلا ، رعایت پروتکلهای بهداشتی است بدین صورت که حتی در فضای باز ماسک را از صورت بر نداریم و ترجیحا در محیطهای سرپوشیده از ۲ ماسک استفاده کنیم.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ شنبه ۹ مرداد در این جزیره ۶ هزار و ۵۵۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۹۰ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد