حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در کوثر دستگیر شدند


حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در کوثر دستگیر شدند

حوادث رکنا: رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان کوثر از شناسایی و دستگیری حفاران غیرمجاز میراث‌ فرهنگی در بخش فیروز از توابع این شهرستان خبر داد.

جهانگیر شهبازی روز یکشنبه در این زمینه اظهار کرد: این افراد که اقدام به حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای بخش فیروز شهرستان کوثر کرده‌ بودند، با هوشیاری عوامل انتظامی و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کوثر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش رکنا، وی افزود: با توجه به همکاری نزدیک و تعامل مناسبی که بین این اداره با عوامل انتظامی در سطح شهرستان وجود دارد، اجازه هیچ‌گونه اقدام غیرقانونی به غارتگران مواریث فرهنگی شهرستان داده نخواهد شد و انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان کوثر بیان کرد: تلاش می‌شود ضمن تقویت همکاری با نیروی انتظامی و جلب مشارکت مردمی از آثار باستانی و تاریخی شهرستان حفاظت کنیم و انتظار می‌رود مردم نیز موارد حفاری میراث فرهنگی را جهت رسیدگی در اسرع وقت گزارش دهند.

در مجموع بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی از استان اردبیل در فهرست اثرهای ملی ثبت شده که از این میان حدود ۷۰ اثر مربوط به شهرستان کوثر است.

شهرستان کوثر با جمعیت افزون بر ۲۶ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد