چرا خاشه تیرباران شد؟


چرا خاشه تیرباران شد؟

خاشه از کمدین های نامدار افغان به قتل رسید.

خاشه زوان که نام اصلی او نظرمحمد بود به دست طالبان تیرباران شد. قتل خاشه واکنش های زیادی را به همراه داشت. در ادامه با بیوگرافی نظرمحمد معروف خاشه زوان کمدین سرشناس افغان آشنا می شوید.

به گزارش رکنا ، نظرمحمد با نام هنری خاشه‌زوان یکی از هنرمندان طنز و کمدین سرشناس افغان اهل قندهار است که در ۳۱ تیر ۱۴۰۰ توسز نیروهای وابسته به طالبان دستگیر و با دستان بسته تیرباران شد. جسد او را در حالی پیدا کردند که دستانش از پشت بسته بود

ماجرای تیرباران نظرمحمد کمدین سرشناس به دست طالبان

مسئولان امنیتی ولایت قندهار در خبری اعلام کردند که افراد مسلح ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) نظرمحمد را از خانه‌اش در ولسوالی (شهرستان) دند ولایت قندهار بیرون برده و روز جمعه تیرباران کرده‌اند.

بعد از تیرباران خاشه زوان کمدین افغانستانی به دست طالبان، ویدئویی توسط افغان‌ها در حال دست به‌دست شدن در شبکه‌های اجتماعی است که صحنه بازداشت یک کمدین سرشناس اهل قندهار به دست طالبان را نشان می‌دهد.

عید خاشه به عزا تبدیل شد

در فیلم منتشر شده از دستگیری این کمدین، یکی از افراد مسلح از او می‌پرسد که کجا او را گرفته‌اند و خاشه در جوابش می‌گوید «روز عید در خانه‌ام». در این زمان او می‌خواهد چیزی بگوید که یکی از افراد مسلح با سیلی به صورتش می‌زند و می‌گوید «خفه شو».

پیکر نظرمحمد معروف به خاشه زوان در حالی که دستانش از پشت بسته بود و طالبان به سر او شلیک کرده بودند، در منطقه دند قندهار پیدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر