انتشار گزارش عملکرد فوق‌العاده مایکروسافت در بخش بازی‌های ویدیویی


انتشار گزارش عملکرد فوق‌العاده مایکروسافت در بخش بازی‌های ویدیویی

مایکروسافت با انتشار گزارش مالی خود در سه‌ ماهه دوم سال 2021 میلادی اعلام کرده که در یک سال گذشته چیزی حدود 15.37 میلیارد دلار در بخش بازی درآمد حاصل کرده که بهترین عملکرد این شرکت تاکنون محسوب می‌شود.

مایکروسافت با انتشار گزارش مالی خود در سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرده که در یک سال گذشته چیزی حدود 15.37 میلیارد دلار در بخش بازی درآمد حاصل کرده که بهترین عملکرد این شرکت تاکنون محسوب می‌شود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گفته که بخش بازی‌‌های ویدیویی مایکروسافت با محوریت کنسول ایکس باکس توانسته درآمد ۱۵.۳۷ میلیارد دلاری را نصیب مایکروسافت کند که این رقم نسبت به سال قبل رشد ۳۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

دلیل این رشد هم خانه نشینی مردم بر اثر شیوع ویروس کرونا بوده و برخی گزارش‌ها حاکی از آنست که بیشتر این رشد به دلیل افزایش درآمد ۲٫۳ میلیارد دلاری در بخش اشتراک و نرم‌افزار است.

انتشار گزارش عملکرد فوق‌العاده مایکروسافت در بخش بازی‌های ویدیویی

هم‌اکنون مایکروسافت به‌عنوان دومین شرکت باارزش دنیا شناخته می‌شود و طبیعی است که تحت فشار و بررسی سرمایه‌گذاران قرار بگیرد بنابراین مدیران این شرکت با به‌کارگیری مدل‌های تجاری جدید سعی در افزایش درآمد شرکت دارند.

به نظر می‌آید استراتژی مایکروسافت در بخش بازی‌های ویدیویی جواب داده و مشترکان سرویس‌های ایکس باکس این شرکت بیش از دو برابر شده‌اند.

پس از انتشار گزارش سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۱ مایکروسافت ساتیا نادلا عملکرد این بخش را ستود و اعلام کرد که این شرکت در بخش بازی‌های ابری به پیشتازی خود ادامه خواهد داد و علاوه بر این در یک ماه گذشته این شرکت موفق شده از طریق مرورگرها، بازی‌های کلاد ایکس باکس را بر روی انواع و اقسام محصولات اپل در 22 کشور در دسترس کاربران قرار دهد.

انتشار گزارش عملکرد فوق‌العاده مایکروسافت در بخش بازی‌های ویدیویی

وی خاطر نشان کرده که میلیون‌ها کاربر، بازی‌های این شرکت را بر روی رایانه، تبلت و گوشی‌های خود به صورت استریم اجرا کرده و علاوه بر آن ایکس باکس سری s و x هم با بیشترین سرعت ممکن در حال فروش هستند.

ناگفته نماند فروش کنسول‌های سری اس و سری ایکس هم موفقیت آمیز بوده به‌طوری‌که توانسته درآمد بخش سخت‌افزاری را بیش از ۹۲ درصد افزایش دهد. به عبارت دیگر در سال گذشته کنسول‌های ایکس‌باکس چیزی حدود ۳٫۵۳ میلیارد دلار و محتوا و سرویس‌های گیمینگ هم ۱۲٫۱۷ میلیارد دلار درآمد عاید این شرکت کرده‌اند.

در حال حاضر مایکروسافت بر بخش بازی‌های انحصاری متمرکز شده تا مخاطبان بیشتری را به اکوسیستم خود اضافه کند. کاربران از طریق سرویس گیم پس می‌توانند از روی هر پلتفرمی به بازی‌ها دسترسی پیدا کرده و شاید به همین دلیل در آینده نزدیک رقابت بر سر فروش کنسول بازی آنچنان اهمیت نداشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !