انتقاد مدیرعامل دیجی کالا از طرح صیانت از کاربران


مدیرعامل دیجی‌کالا با انتشار یک رشته توییت انتقادات خود را از طرح صیانت اینترنت اعلام کرد. به گفته حمید محمدی محدودسازی اینترنت و قرار گرفتن در مقابل خواست مردم به نفع هیچکس نیست و نباید تجربه اشتباه صنعت خودروسازی را برای کسب‌وکارهای اینترنتی نیز تکرار کنیم. مدیرعامل دیجی‌کالا در حالی این رشته توییت را منتشر...

انتقاد مدیرعامل دیجی کالا از طرح صیانت از کاربران
انتقاد مدیرعامل دیجی کالا از طرح صیانت از کاربران
مدیرعامل دیجی‌کالا با انتشار یک رشته توییت انتقادات خود را از طرح صیانت اینترنت اعلام کرد. به گفته حمید محمدی محدودسازی اینترنت و قرار گرفتن در مقابل خواست مردم به نفع هیچکس نیست و نباید تجربه اشتباه صنعت خودروسازی را برای کسب‌وکارهای اینترنتی نیز تکرار کنیم.
مدیرعامل دیجی‌کالا در حالی این رشته توییت را منتشر کرده که چند روز پیش نیز انجمن تجارت الکترونیک تهران در نامه‌ای به رییس مجلس انتقادات خود را از طرح صیانت مطرح کرده بود. اعضای هیئت مدیره این انجمن را مدیران ارشد شرکت‌های تکنولوژی ایرانی تشکیل می‌دهند.
حمید محمدی در توییتر خود نوشت: هفته گذشته به صراحت مخالفت خودمون را با ‎طرح صیانت اعلام کردیم و مواضع خودمان را هم از طریق همه نهادهای صنفی که در آن عضویت داریم، به همراه سایر کسب‌وکارهای اینترنتی اعلام کردیم. محدودسازی و در مقابل خواست مردم قرار گرفتن به نفع هیچکس نیست.
‏رشد واقعی و ارزش‌آفرین در فضای رقابت و تعامل با بازارهای جهانی شکل می‌گیره و نه انحصار و رانت. این تصور که محدودسازی رقبای خارجی، حمایت از کسب‌وکار ایرانی هست اشتباهیه که قبلا بارها تجربه‌اش کردیم، نمونه‌‌اش صنعت خودرو.
این طرح علاوه بر اینکه مطلقا در راستای منافع پلتفرم‌های بزرگ و بومی ما نیست، در تضاد آشکار با منافع میلیون‌ها کسب‌وکار بزرگ و کوچیکی هست که در اینستاگرام درحال فعالیت هستند و به ویژه در دوره کرونا نیاز به حمایت دارند. کاش اگر کمکی نمی‌کنیم، سنگی هم نندازیم.
طرح‌هایی که تاثیرات بزرگ و فراگیر دارند، نیاز به مشارکت ذینفعان مختلف، از جمله کسب‌وکارها و اتحادیه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و صدها ساعت کار کارشناسی و مناظره و بحث دارند. من فکر می‌کنم که کارآمدترین قوانین هم بدون سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از پیش شکست خورده هستند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن