خطای عمدی در موقعیت‌نمایی کشتی های جنگی ممکن است منجر به جنگ شود


محققان هشدار می دهند در یک سال اخیر موقعیت جغرافیایی بیش از صد کشتی جنگی در آب های بین المللی به اشتباه نمایش داده شده و این امر می تواند منجر به جنگ و درگیری های خطرناک شود. به نقل از انگجت، سوءاستفاده از فناوری موقعیت یابی جغرافیایی ماهواره ای می تواند پیامدهای سیاسی خطرناکی به همراه داشته باشد. بررسی های اسکای واچ...

محققان هشدار می دهند در یک سال اخیر موقعیت جغرافیایی بیش از صد کشتی جنگی در آب های بین المللی به اشتباه نمایش داده شده و این امر می تواند منجر به جنگ و درگیری های خطرناک شود.
خطای عمدی در موقعیت‌نمایی کشتی های جنگی ممکن است منجر به جنگ شود
به نقل از انگجت، سوءاستفاده از فناوری موقعیت یابی جغرافیایی ماهواره ای می تواند پیامدهای سیاسی خطرناکی به همراه داشته باشد. بررسی های اسکای واچ نشان می دهد که از آگوست سال ۲۰۲۰ به این سو موقعیت جغرافیایی بیش از صد کشتی جنگی به اشتباه نشان داده شده است.
از جمله این کشتی ها می توان به ناو هواپیمابر ملکه الیزابت و کشتی جنگی روزولت اشاره کرد. در برخی موارد داده های غلط نشان داده که یک کشتی جنگی در حال ورود به آب های مورد منازعه یا نزدیک شدن به پایگاه دریایی کشور دیگری است. تحرکاتی که به طور قطع بی پاسخ نمی ماند.
این خطاها به خصوص در زمان استفاده از سیستم AIS رخ می دهد که یک سیستم مبتنی بر جی پی اس برای جلوگیری از برخورد کشتی هاست. در شرایطی که ماهواره ها معمولا چنین خطاهایی ندارند، گیرنده های ساحلی سیستم های مذکور ممکن است داده های غلطی را ارسال کنند.
هنوز دقیقا مشخص نیست چه افرادی با چه انگیزه هایی دست به چنین اقداماتی می زنند. اما ممکن است برخی کشورها برای پیداکردن بهانه ای برای مقابله نظامی با رقبای خود به دنبال چنین اقداماتی باشند. بخش عمده این دستکاری ها در مناطقی در دریایی سیاه و اطراف شبه جزیره کریمه رخ داده که از جمله مناطق مورد منازعه روسیه با کشورهای عضو ناتو و آمریکا است و روسیه از این طریق می تواند بهانه خوبی برای مقابله با کشورهای متخاصم بیابد. روسیه همواره این ادعاها را رد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب