اسناد استانی باید با سند ملی آمایش تطبیق داده شود


اسناد استانی باید با سند ملی آمایش تطبیق داده شود

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در اسفندماه سال 1399 اسناد آمایش ملی و استان‌ها تصویب و ابلاغ شد؛ گفت: امسال باید اسناد استانی با سند ملی آمایش تطبیق و تعارضات احتمالی رفع شود.

داود بهبودی روز یکشنبه در نخستین جلسه هماهنگی توسعه منطقه ۲ آمایش کشور اظهار کرد: در چند سال گذشته برای تدوین اسناد آمایش ملی و استانی مسیری طولانی و پرفراز و نشیبی طی شده و در این مدت همواره در متدولوژی و ترتیب این اسناد بحث هایی وجود داشته است.

وی افزود: در هر صورت با توجه به تلاش‌های مستمر و ارزشمند دفتر امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها، سند آمایش سرزمین و اسناد آمایش استانی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ اسناد آمایش استان های منطقه باهم و با سند ملی به طور قطع بسیار زمان بر خواهد بود و صرف انرژی زیادی می طلبد؛ چرا که اسناد استانی دارای پایگاه های داده، دوره مطالعات و افق های زمانی متفاوتی هستند.

وی تاکید کرد: بهتر است یک مشاور مادر واحد ملی راهبری یکپارچه پروژه سند آمایش را در کل کشور به عهده گیرد و نقش تقسیمات کار ملی برای منطقه ها و استان ها را مشخص کند.

بهبودی با اشاره به پایان دولت و شروع کار دولت جدید گفت: برای پرداختن به کارهای اساسی در مورد آمایش، مقطع کنونی شاید چندان مناسب نباشد؛ باید با رفتار اصولی از موازی کاری های آینده جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تا زمانی که از لحاظ اداری و نهادی ابزار لازم برای اجرایی شدن آمایش منطقه‌ای فراهم نباشد، تمام تلاش ها بیهوده خواهد بود؛ همچنین جهت ایجاد هماهنگی بین استان های منطقه، ژئوبیس دیتاها ( پایه جغرافیایی داده ها ) باید باهم هماهنگ باشند که هنوز این اتفاق نیفتاده و استان ها تفاوت هایی باهم دارند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد ایجاد هماهنگی بین اسناد آمایش استانی و منطقه بندی ها از آبان ماه جاری شروع و هر یک از اسناد استانی به صورت جداگانه با سند ملی تطبیق شود.

همچنین اسناد آمایش استان ها تا پایان سال جاری مورد بازنگری قرار گرفته و مواردی که مغفول مانده است اضافه و نقشی که استان ها در سند ملی باید ایفا کنند در سند آمایش استان لحاظ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد