موزه یاسوج پس از 14 سال به بهره برداری رسید


موزه یاسوج پس از 14 سال به بهره برداری رسید

موزه یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون و نماینده ولی فقیه در استان پس از 14 سال افتتاح و به بهره برداری رسید.

مجید صفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح این موزه گفت: فاز یک این موزه امروز با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه ساختمان این موزه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع ساخته شده است، افزود: این موزه که در ۵ طبقه افتتاح شده در بحث رونق گردشگری صنایع دستی پذیرای مهمانان و گردشگران استان است.

صفایی با اشاره به واگذاری دو بخش از این موزه به بخش خصوصی تصریح کرد: طبقه فوقانی این موزه که شامل کافی شاپ و رستوران است و محوطه که برای حوزه صنایع دستی و گردشگری با یک فراخوان در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با اعتباراتی که به این موزه تزریق شده فاز دوم آن تا بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

موزه یاسوج پس از 14 سال به بهره برداری رسید

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این مراسم گفت: ساختمان این موزه تا سال ۹۸ حدود ۶۵ درصد پیشرفت کاری داشت و با همه تلاش ها که انجام گرفت در دو سال گذشته ۳۵ درصد باقی مانده این طرح به پایان رسید و امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نقش این موزه در حوزه صنعت گردشگری اظهارکرد: این موزه محلی برای معرفی مناظر دیدنی، تاریخی و طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد است و نقش تعیین کننده ای در جذب گرشگر و معرفی استان خواهد داشت.

گفتنی است که موزه یاسوج بعد از ۱۴ سال به بهره برداری رسید این موزه در سال ۸۶ کلنگ زنی شد و در ۵ طبقه و با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان امروز یکشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق