گردو غبار هوای همدان را ناسالم کرده است


گردو غبار هوای همدان را ناسالم کرده است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: گرد و غباری که در استان همدان باعث آلودگی هوا شده به خاطر وزش باد شدیدی است که روزانه به‌طور معمول از غروب به بعد اتفاق می‌افتد، غبار محلی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ عادل عربی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این شرایط از پنج‌شنبه هفته گذشته در همدان وجود دارد و از این روز وضعیت گرد و غبار و غلظت آن در هوای استان بالا رفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خشک‌ترین شرایط آب‌و هوایی سال قرار داریم، گفت: در این ایام شاهد تغییرات دمایی نیز هستیم به‌طوریکه از گرما به سمت خنک شدن پیش می‌رویم و این اختلاف دما باعث ایجاد وزش باد شده است.

عربی خاطرنشان کرد: امسال به‌خاطر وضعیت خشکسالی و بارش کم، وضعیت رویش گیاهی نیز ضعیف است و در حالتی هستیم که پوشش گیاهی که از قبل وجود داشت نیز توسط دام چریده شده و وضعیت مراتع هم خوب نیست بنابراین بدیهی است با یک وزش باد، خاک جابجا شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بنا به پیش‌بینی اداره هواشناسی استان آلودگی هوا تا آخر چهارشنبه ادامه دارد، اظهار داشت: مسئله‌ای که در حال حاضر وجود دارد ذرات ۱۰ میکرون به بالاست، علاوه بر این با توجه به شرایط خشکی و بارش کم بارندگی موضوع آلودگی قابل پیش‌بینی بود.

وی یادآور شد: هنوز شرایط اضطرار آلودگی هوا که در قانون اشاره شده پیش نیامده و با صحبتی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم قرار شد اگر نیاز بود جلسه اضطرار آلودگی هوا را تشکیل دهیم.

عربی با اعلام اینکه شاخص آلودگی هوا ۱۵۴ است، گفت: روزهای گذشته و به ویژه پنج شنبه هفته گذشته هوای ناسالم را تجربه کردیم و در روز پنج شنبه شاخص آلودگی از همه روزها بیشتر بود و در مقطعی از ۲۰۰ میکرون هم بالاتر رفت.

48

کد خبر 1540759

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟