دادستان مشهد در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار داد


دادستان مشهد در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار داد

مشهد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مشهد با ارسال مکتوبی به رسانه های خراسان رضوی در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار داد.

محمد حسین درودی روز یکشنبه در این مکتوب با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی مشهد به رسانه‌ها اعلام کرد: متعاقب انتشار اخبار نگران کننده در مورد بیماری کرونا و عدم رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی توسط برخی اصناف، افراد و ادارات در کلانشهر مشهد و بروز وضعیت قرمز کرونایی، از کلیه مسوولان، اصناف و مردم می‌خواهیم برای عبور از این مرحله سخت با حساسیت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: در کنار اعمال نظارت دستگاه قضایی بر نحوه عملکرد مدیران اجرایی در بخشهای مختلف از جمله در حوزه بهداشت و درمان ، شهروندان نیز باید با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، خود، خانواده و جامعه را از گزند آسیب های ناشی از این ویروس در امان نگاه دارند.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد ضمن اشاره به مکاتبات متعدد انجام شده با اداره ها و سازمانهای مختلف از جمله استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، فرماندهی انتظامی استان، مدیران کل صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان و نیز شهردار مشهد اضافه کرد: براساس مصوبات و دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در شهرهای قرمز باید سینماها، سالن های تئاتر، آموزشگاه های موسیقی و زبان و بوستان ها ، مراکز تفریحی آبی، باغ وحش ها، استخرها و صنوف و مشاغل گروه های ۲، سه و چهار تعطیل شوند.

درودی افزود: مسوولان نیز اقدامات لازم برای تعطیلی مراکز مذکور در سطح شهرستان مشهد را با انجام اطلاع رسانی لازم و با فوریت انجام دهند.

وی ادامه داد: در صورت کوتاهی، سهل انگاری و یا ترک فعلی از سوی مدیران و مسوولان و در راستای قوانین و مقرارت از جمله دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن برخورد قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت، ادارات و سازمانهای دولتی نیز می بایست طبق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا نسبت به کاهش فعالیت کارکنان اقدام کنند به نحوی که هیچ گونه خللی در خدمت رسانی به شهروندان وارد نشود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان این ویروس همه‌گیر، به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

این در حالی است که بررسی‌های میدانی از کمبود برخی اقلام دارویی ویژه درمان بیماران کووید ۱۹ در داروخانه‌های مشهد حکایت دارد.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بسیاری از پزشکان و مدافعان سلامت که از نزدیک شاهد شرایط ناگوار بیمارستانها، کلینیکها، مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و افزایش تعداد بیماران بستری، سرپایی و مرگ هستند در چند روز اخیر هشدارهایی در خصوص وقوع فاجعه انسانی در شهر مشهد داده‌ و تاکید کرده اند که اگر مردم، خود آستین همت را بالا نزده و به فکر سلامت خود نباشند به طور قطع در روزهای آینده باید شاهد وضعیتی سخت‌تر و صحنه‌های ناگوار از مرگ و میر هموطنانمان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت