ورزش همگانی خراسان رضوی 20 هزار مربی پرورش داده است


ورزش همگانی خراسان رضوی 20 هزار مربی پرورش داده است

مشهد- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان کشور هیات ورزش‌های همگانی این استان است زیرا تاکنون توانسته است 20 هزار مربی در رده‌های مختلف را پرورش دهد.

رضا آذریان صبح امروز در حاشیه افتتاح دفتر هیات همگانی شهرستان قوچان افزود: بیشتر این آموزش‌ها در حوزه بانوان صورت گرفته که گواهینامه‌ها و کارنامه‌های صادرشده از درجه‌ یک تا سه را شامل می‌شود.

وی با اشاره به شرایط سخت کرونایی در استان خراسان رضوی اضافه کرد: در طول ۲۰ ماه گذشته که کرونا شیوع پیدا کرد در هیچ رشته ورزشی آموزش تعطیل نشده و برنامه‌های آموزشی و کلاس‌ها به سمت مجازی رفته است و باید برای آموزش بهتر از اساتید دانشگاه‌ها نیز کمک گرفته شود.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی تفکر جدید این فدراسیون را یک تفکر علمی و پژوهشی دانست و گفت: ورزش همگانی اساس ورزش‌های دیگر محسوب می‌شود و اگر در رشته ورزشی افتخاری به وجود می‌آید به دلیل توجه به این رشته ورزشی است لذا باید از ظرفیت جامعه دانشگاهی به‌ منظور بهره‌مندی از پیاده‌سازی علم و پژوهش در حوزه ورزش استفاده کرد.

آذریان افزود: به‌طور مثال برای رشته طناب زنی، دانش آموزان پای‌کار آمدند و هیات ورزش‌های همگانی در این زمینه کمک‌های بسیاری به آموزش و پرورش از نظر آموزشی داشته است که این باعث شده این رشته در کشور بدرخشد.

وی با بیان این که هیات ورزش‌های همگانی استان خراسان رضوی توانسته است در سال گذشته رتبه برتر در کشور را از آن خود کند اضافه کرد: کسب این عناوین با همکاری هیات‌های شهرستانی میسر شده است اما باید شهرداری‌ها کمک بیشتری به هیات‌های شهرستانی داشته باشند.

عضو هیات‌رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: این ورزش برای همه مردم و ایجاد فرهنگ ورزش یک امر ضروری است، ورزش همگانی فقط یک برنامه صبح و نشاط نیست بلکه قریب به ۶۰ انجمن در کشور و ۴۰ انجمن در مشهد در این هیات فعال هستند.

آذریان افزود: ۵۰ درصد هیات ورزش‌های همگانی را بانوان تشکیل می‌دهند و باید در سطح ادارات نیز ورزش توسط کارکنان حتی به مدت نیم ساعت انجام شود تا جامعه سرشار از نشاط و شادابی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهترین آکادمی ورزشی در قرارگاه ارتش در اختیار ورزش همگانی خراسان رضوی قرار گرفته است که دانشگاه‌ها نیز می‌توانند ظرفیت‌های ورزشی خود را برای توسعه ورزش در اختیار هیات ورزش همگانی استان قرار دهند.

هیات ورزش‌های همگانی قوچان جز ۲۰ شهرستان برتر کشور شد

رییس هیات ورزش همگانی قوچان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت جدید این هیات از پنجم فروردین امسال گفت: کسب رتبه ۲۰ کشوری توسط این هیات نشان از حمایت‌های ویژه استان از این رشته ورزشی بوده است.

سمیه حیدریان افزود: با توجه به شرایط کرونا فعالیت‌های خوبی در حوزه آموزش‌های مجازی انجام‌شده و این شهرستان توانسته است در اجرای ۲ طرح یوگا و دوشنبه‌های پیاده‌روی فعالیت خوبی در سطح کشور داشته باشد.

وی قوچان را ورزشی‌ترین شهر کشور به دلیل پرورش قهرمانان و پهلوانان فراوانی در حوزه کشتی دانست و تصریح کرد: برای فعال‌تر شدن این رشته ورزشی باید علاوه بر هم‌افزایی میان رشته‌های دیگر با این رشته دستگاه‌های اجرایی هم به‌ صورت میدانی پای‌کار بیایند.

شهرستان قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی