مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه: کدر بودن آب دلیل بر آلودگی آن نیست


مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه: کدر بودن آب دلیل بر آلودگی آن نیست

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه کدر بودن آب دلیل بر آلودگی آن نیست، گفت: کدری چند دقیقه ای آب منطقه 2 کرمانشاه در روز گذشته (شنبه) به خاطر شکستگی خطوط انتقال آب از سد گاوشان بود که خیلی سریع برطرف شد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا کاکاوند» روز یکشنبه به ایرنا افزود: هشت سال است بخشی از آب شرب شهر کرمانشاه از سد گاوشان تامین و استفاده می شود و با حضور استاندار کرمانشاه فقط فاز نهایی تصفیه خانه شهر کرمانشاه با حدود ۲ هزار لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری گردید که متاسفانه در جریان هیدرولیکی آب شکستگی در خط انتقال ایجاد شد و همین امر باعث کدورت آب در برخی مناطق ۲ برای دقایقی شد.

وی با بیان اینکه کیفیت آب شرب کرمانشاه مرتبا سنجش می‌شود، توضیح داد: کدر شدن آب دلیل بر آلوده بودن آن نیست و شهروندان بدانند که کیفیت آب جزو خط قرمزهای ما است.

او اضافه کرد: ما قطعی و افت فشار رو در سطح شهر داشته ایم ولی از نظر کیفیت نه اخلاقاً و نه قانوناً و نه شرعاً جایز نیست که آب شبهه دار را به دست مردم برسانیم بنابرین به هیچ وجه نگران نباشید.

کاکاوند همچنین گفت: کیفیت آب شرب شهر به صورت مداوم توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب روزانه رصد می شود و از مخازن تست کلر سنجی انجام می گیرد به طوری که حدود هزار و ۳۰۰ مورد در ماه از سطح شبکه توزیع شهر تست کلر سنجی و میکروبی انجام می شود.

او یادآوری کرد که شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ناظر بر کیفیت آب مرتب و روزانه این موارد را رصد می کنند و بحمدالله حتی یک مورد آلودگی مشاهده نشده است.

آب شرب منطقه ۲ از دولت آباد و الهیه تا بخش‌هایی از محله گلستان، ۲۲بهمن، بهار، خیام و سعدی به سمت شاطرآباد و شهیاد تا کیانشهر از سد گاوشان تامین می گردد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس