واکسیناسیون 14.7 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری در برابر کرونا


واکسیناسیون 14.7 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری در برابر کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون 160 هزار دز واکسن کرونا وارد استان شده است و حدود 14.7 درصد جمعیت گروه هدف در استان واکسینه شده‌اند.

سید راشد جزایری در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فاز سوم واکیسیناسیون در این استان همزمان با عید سعید غدیرخم همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: در این فاز پنج گروه شغلی خبرنگاران، معلمان، رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری، زاندانیان و افراد دیابتی بالای ۱۸ سال وابسته به انسولین بر اساس زمانبندی واکسینه خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: اساتید دانشگاه، کارمندان بانک و کارکنان مراکز تعویض پلاک نیز به لیست گروه‌های هدف افزوده خواهند شد، همزمان با واکسیناسیون گروه‌های پرخطر گروه سنی ۵۵ سال به بالا نیز می‌توانند پس از ثبنت‌نام در سامانه سلامت و بر اساس نوبت‌بندی برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی و ۱۳ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در سراسر چهارمحال و بختیاری واکسیناسیون گروه‌های هدف را انجام می‌دهند، عنوان کرد: تاکنون ۱۶۰ هزار دز واکسن کرونا وارد استان شده است که ۱۳۲ هزار دز آن تزریق و مابقی نیز در حال تزریق است.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین هر سه روز یکبار یک محموله جدید واکسن وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۴.۷ درصد جمعیت گروه هدف در استان واکسینه شده‌اند که نسبت به پوشش کشوری ۱.۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

جزایری یادآور شد: باتوجه به تامین واکسن بر سرعت واکسیناسیون در کشور افزوده شده است، یکی از راهکارهای اساسی برای مهار خیز پنجم کرونا واکسیناسیون گروه‌های پرخطر به‌ویژه افراد بالای ۶۰ سال و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر واکسن نوع آسترازنکا و سینوفارم در استان موجود است، واکسن "کو ایران برکت" نیز برای عوامل انتخابات تزریق شد، همچنین دز دوم واکسن اسپوتنیک برای گروه‌های هدف که دز اول را دریافت کرده‌اند نیز موجود است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر بیش از ۷۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال در جامعه واکسینه شوند، قطعا در ابتدا پاندمی، سپس اپیدمی و بعد از آن با رعایت برخی از مسائل تک‌گیری‌ها نیز کنترل می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز