واکسیناسیون معلمان شاهین‌دژی در 2 ناحیه آغاز شد


واکسیناسیون معلمان شاهین‌دژی در 2 ناحیه آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: واکسیناسیون معلمان و مجموعه اداری آموزش و پرورش این شهرستان در 2 ناحیه شهری و روستایی شروع شد.

امین قلندرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات واکسیناسیون معلمان، فرهنگیان و مجموعه اداری آموزش و پرورش در ۲ پایگاه شامل شهر کشاورز برای بخش روستایی و شهر شاهین دژ برای معلمان شهری از امروز آغاز شد.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ معلم در بخش روستایی و حدود هزار و ۴۰۰ معلم منماطق شهری پیش بینی شده است که نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با بیان اینکه واکسن های "سینوفارم" و "کوو برکت" برای تزریق معلمان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با دریافت دز دوم واکسن کرونا توسط فرهنگیان در شهریورماه سال جاری زمینه بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم می‌شود.

قلندرزاده، با اشاره به استقبال خوب شهروندان نسبت به تزریق واکسن کرونا، بیان کرد: تمام محموله واکسن های اختصاص یافته به این شهرستان در بازه زمانی سه روزه به اتمام رسیده و امیدوارم این روند تا پایان گروه های هدف ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در شهرستان شاهین‌‍دژ سه پایگاه تجمیعی شامل مرکز جامع سلامت شهری شماره ۲، مرکز جامع سلامت "محمودآباد" و مرکز جامع سلامت "کشاورز" همه روزه آماده ارایه خدمات واکسیناسیون و ایمن سازی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: همچنین هفت پایگاه بهداشتی در سطح روستاها نیز آماده ارایه خدمات واکسیناسیون به روستاییان این شهرستان است.

قلندرزاده تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است براین اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا