معلمان ملایری در 2 مرکز علیه کرونا واکسینه می شوند


معلمان ملایری در 2 مرکز علیه کرونا واکسینه می شوند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر از آغاز واکسیناسیون معلمان این شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: 2 مدرسه برای واکسیناسیون معلمان این شهرستان در سه منطقه آموزشی ملایر، سامن و جوکار آغاز شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، «حسین فارسی» روز یکشنبه در نشست هماهنگی واکسیناسیون معلمان شهرستان ملایر اظهار داشت: مدرسه شهید مدنی برای معلمان مرد و مدرسه عشقی‌فرد برای واکسیناسیون معلمان زن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون طبق ارایه لیست از سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، جوکار و سامن به مرکز بهداشت انجام می‌شود، افزود: ️در هر مرکز سه تیم روزانه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳ ظهر کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

م️عاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: اولویت واکسیناسیون با نیروی رسمی و بر اساس سن، نوع خدمت و سابقه است و بلافاصله واکسیناسیون نیروهای غیررسمی نیز انجام خواهد شد.

ف️ارسی بر لزوم ضدعفونی مراکز واکسیناسیون معلمان به صورت روزانه توسط شهرداری تاکید کرد و افزود: نباید ️هیچگونه نارضایتی در مراکز واکسیناسیون معلمان ایجاد شود و تمامی تجهیزات مورد نیاز در این مراکز پیش‌بینی و از نیروهای خدماتی مدارس برای انجام کارهای خدماتی و ایجاد نظم و امنیت استفاده شود.

و️ی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی واکسیناسیون معلمان توسط سه منطقه آموزش و پرورش شهرستان باید به خوبی انجام شود، گفت: ️حضور معلمان در کلاس‌های درس منوط به زدن واکسن است و زدن واکسن برای معلمان اجباری است.

معلمان ملایری در 2 مرکز علیه کرونا واکسینه می شوند

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: واکسیناسیون معلمان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از هرگونه تجمع انجام شود.

فارسی با بیان اینکه لیست معلمان برای تزریق واکسن باید یک روز قبل به مرکز بهداشت اعلام شود، بیان کرد: ۲ هفته قبل از شروع سال‌تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، واکسیناسیون مرحله دوم معلمان به اتمام می‌رسد.

وی گفت: مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند، چراکه پیک پنجم با قدرت سرایت بالاتری، خطرناک‌تر از پیک‌های قبلی است.

فارسی ادامه داد: با اجرای طرح واکسیناسیون آمار مرگ و میر کرونا نسبت به پیک‌های قبلی پایین‌تر است.

بستری ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز از بستری ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن بیماران سرپایی، تعداد بیماران کرونایی به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

محسن ترکاشوند با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان بسیار پایین‌تر از قبل است، افزود: این در حالیست که میزان سرایت نوع جهش یافته کرونا از موارد قبلی بسیار بالاتر و خطر این بیماری در پیک پنجم بیشتر است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت این شهرستان قرمز است و میزان بستری بیماران بالا است، مردم باید طبق روال گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

ترکاشوند با بیان اینکه مشکلی در واکسیناسیون معلمان نداریم، یادآور شد: با توجه به آغاز معاینات دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون معلمان از شنبه ۹ مرداد به صورت رسمی در سراسر کشور آغاز شده که در این طرح حدود ۲۳ هزار فرهنگی این استان علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق