نامزدهای نهایی پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی معرفی شدند


نامزدهای نهایی پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی معرفی شدند

تهران-ایرنا- نامزدهای راه یافته به مرحلۀ نهایی پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان مشخص شدند.

به گزارش ستاد خبری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، پنجمین دورۀ جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان که از اوایل پاییز سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسید. از بین ۲۷ هزار باشگاه با ۴۵۰ هزار عضو که در ۱۹۶۰ شهر و روستا تشکیل‌شده بود، نامزدهای مرحله ‌نهایی این برنامه از سوی هیئت داوران آن اعلام شدند.

در این دوره از جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان، داوری ها در دو مرحله شهرستان و مرحله نهایی کشوری، انجام پذیرفت. از میان مستندات داوری شده در مرحله شهرستان ۷۰۰ باشگاه، ۲۰۰۰ فیلم و بیش از ۲۰۰۰ نامۀ به دبیرخانه این دوره از جام باشگاه های کتاب خوانی رسید.

آثار و فعالیت‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی با توجه به شاخص‌هایی چون خلاقیت و ابتکار، فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در فضای مجازی، میزان اثرگذاری فعالیت‌ها، رسایی و شیوایی مستندات، توسط کارشناسان و متخصصان حوزۀ ترویج کتاب‌خوانی و ادبیات کودک و نوجوان در سه بخش باشگاه برگزیده، نامه برگزیده و فیلم برگزیده، بررسی و داوری شدند.

برای دریافت فهرست برگزیدگان، اینجا کلیک کنید.

اختتامیه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود
باتوجه به شرایط ویژه بیماری کرونا و براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، اختتامیه پنجمین دوره این رویداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این مراسم سه شنبه (۱۲مرداد) از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ به صورت مجازی از طریق سایت ترویج کتابخوانی پخش خواهد شد.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب (که نمایندگان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در آن عضویت دارند) و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا، جام باشگاه‌های کتابخوانی از سال ۱۳۹۴ با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان بهزیستی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه کتاب و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی در شهرها و روستاهایی برگزار می‌شود که متقاضی شرکت در این برنامه هستند.
این جام در شهرستان‌ها در رشته‌های باشگاه برگزیده، نامه‌ برگزیده، فیلم برگزیده، کتاب برگزیده، تسهیلگر برگزیده و کتاب‌فروش برگزیده برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟