فروش 500 میلیون تومانی کتاب در نخستین روز طرح تابستانه در خراسان رضوی


فروش 500 میلیون تومانی کتاب در نخستین روز طرح تابستانه در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از روز گذشته با آغاز اجرای طرح فصلی فروش تابستانه کتاب در استان بیش از 500 میلیون تومان کتاب فروخته شده است.

یوسف امینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی های «به نشر» و «شهر کتاب» مشهد افزود: مردم استان خراسان رضوی همواره از طرح های فروش فصلی کتاب استقبال کرده اند و این استان رتبه های اول و دوم را در این طرح ها کسب کرده است.

وی با اشاره به مشارکت ۱۲۲ کتابفروشی استان در این طرح افزود: از دیروز که این طرح در سراسر کشور آغاز شده است، خراسان رضوی از نظر آمار فروش پرفروش‌ترین استان و به لحاظ ارزش ریالی خرید کتاب در رتبه سوم قرار گرفته که امید است با افزایش استقبال از طرح در این زمینه هم به جایگاه نخست برسیم.

وی اظهار کرد: هجدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در قالب فروش تابستانه با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه شده و سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح‌های پیشین ۲۰۰ هزار تومان بود در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا با برگزاری «پویش های در خانه بمانیم » و «کتابخوانی» استقبال از طرحهای فصلی فروش کتاب نیز بیشتر شده و این موضوع بر افزایش اعتبار این طرحها در وزارتخانه نیز تاثیر گذار بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید گفت: ۳۱۶ عنوان کتاب تیر ماه امسال در خراسان رضوی منتشر و ۳۱۴ عنوان کتاب برای دریافت مجوز به دبیرخانه مربوطه ارسال شده است.

افشین تحفه گر افزود: در همین مدت ۱۹۳ عنوان کتاب با شمارگان سه هزار جلد از گمرک خارج شده و ارزش ریالی صادرات کتاب ۳۶ میلیون تومان بوده است.

طرح تابستانه کتاب تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد و اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح به تفکیک هر استان روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه