ارائه خدمات دندانپزشکی و جراحی به هزار نفر از محرومان بشاگرد


ارائه خدمات دندانپزشکی و جراحی به هزار نفر از محرومان بشاگرد

مدیر راهبردی گروه جهادی درمان مرکز فرهنگی بقیه‌الله (عج) از ارائه خدمات دندانپزشکی و جراحی هزار نفر از نیازمندان منطقه بشاگرد هرمزگان با همکاری کمیته امداد خبر داد.

ارائه خدمات دندانپزشکی و جراحی به هزار نفر از محرومان بشاگردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بشاگرد، منطقه‌ای محروم در استان هرمزگان است با روستا‌های متعدد و فاقد راه‌های ارتباطی مناسب.
از سوی دیگر خشکسالی‌های پیاپی در سال‌های اخیر محرومیت مردم سخت‌کوش این منطقه را که بیشتر به کار کشاورزی مشغولند، دوچندان کرده است.
نبود امکانات، محرومیت و کمبود آب شرب مناسب، موجب شده است که بسیاری از مردم این منطقه از بیماری‌های عفونی و به ویژه کلیوی رنج ببرند. این محدودیت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای کودکان، زمینه سوءتغذیه و همچنین بیماری‌های دهان و دندان را ایجاد کرده است.
کاستن از این چالش‌های گوناگون نیاز به اقدامات جهادی دارد و به همین دلیل کمیته امداد با همراهی گروه جهادی درمان مرکز فرهنگی بقیه‌الله (عج) تصمیم گرفتند با ارائه فراخوان و دعوت از پزشکان متخصص و فوق تخصص، در یک حرکت جهادی نسبت به درمان مردم محروم منطقه در دو بخش جراحی و دهان و دندان اقدام کنند.
رضا گودرزی، مدیر راهبردی گروه جهادی درمان مرکز فرهنگی بقیه‌الله (عج) درباره اقدامات صورت گرفته در منطقه بشاگرد می‌گوید: متاسفانه در منطقه بشاگرد با محرومیت بسیار بالایی رو به رو هستیم و خشکسالی‌ها و نبود زیرساخت‌ها بر این محرومیت و چالش‌های ناشی از آن مانند انواع بیماری‌ها افزوده است.
وی می‌افزاید: ما در منطقه بشاگرد بیش از ۸۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد داریم که جامعه هدف ما در این اقدام جهادی بودند. طی هماهنگی‌های صورت گرفته، فراخوانی برای جذب کادر درمانی متخصص و فوق تخصص برای حضور در این منطقه دادیم و در نهایت با تیم ۵۴ نفره درمانی عازم منطقه شدیم.
گودرزی ادامه می‌دهد: تیم درمانی ما به مدت پنج روز از ۲۸ تیرماه تا اول مردادماه در منطقه مستقر شد که در این فاصله زمانی نزدیک به هزار نفر مراجعه کننده داشتیم و با توجه به اینکه هر کدام از مراجعه کنندگان به طور میانگین چند عارضه داشتند، در مجموع نزدیک به سه هزار نفر درمان صورت گرفت.
مدیر راهبردی گروه جهادی درمان مرکز فرهنگی بقیه‌الله (عج) با اشاره به نوع خدمات ارائه شده توسط این تیم جهادی می‌گوید: خدمات ما بیشتر در دو بخش جراحی شامل جراحی عمومی و پیشرفته، و دهان و دندان بود. به همین منظور ۱۲ دندان‌پزشک هم تیم درمانی ما را همراهی می‌کردند.
گودرزی با بیان این مطلب که این اقدام نخستین کار جهادی-درمانی با این وسعت از سوی این گروه پزشکان بوده است، می‌افزاید: در بحث دهان و دندان جامعه هدف ما ۳۰۰ نفر بود، اما ما با تلاش پزشکان ۶۰۰ نفر را پوشش دادیم؛ یعنی دو برابر تعهد اولیه. این تلاش مضاعف و البته برخی هماهنگی‌ها دشواری‌هایی داشت، اما رضایت مردم محروم منطقه آن‌قدر به ما انرژی می‌داد که همه سختی‌ها فراموش می‌شد.
این فعال جهادی با اشاره به مهمترین و عمده‌ترین مشکلات موجود در میان مردم منطقه می‌گوید: سوء تغذیه، مشکلات دهان و دندان، مشکلات حاد کلیوی به دلیل آب نامناسب و مسائل مربوط به زنان، مهمترین چالش‌های منطقه بود.
گودرزی در خاتمه تاکید می‌کند: کمیته امداد حامی این گونه اقدامات جهادی است و اگر حمایت‌ها از سوی این نهاد تداوم یابد، می‌توانیم این حرکت‌های جهادی را به صورت سالانه در نقاط محروم سراسر کشور برگزار کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر