کهگیلویه و بویراحمد پایلوت طرح پزشک خانواده در کشور است


کهگیلویه و بویراحمد پایلوت طرح پزشک خانواده در کشور است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری در کشور انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا کاظمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: براساس این طرح بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در استان با پرداخت مبلغ ناچیزی به پزشک خانواده خود مراجعه و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وی افزود: در این طرح بیمه شدگان به پزشکان خانواده مشخصی منتسب شده و اطلاع رسانی لازم در خصوص نام پزشک، آدرس مطب و ... برای بیمه شدگان صورت می گیرد.

کاظمی تصریح کرد: بیمه شدگان فقط از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع می توانند خدمات درمانی مورد نیاز خود را به صورت بیمه ای دریافت کنند.

مدیرکل ببمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: درغیر این صورت و در صورت رعایت نشدن نظام ارجاع ، بیمه شده تمام هزینه های درمانی خودرا به صورت آزاد پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: سهم بیمه شدگان در مراجعه به پزشک خانواده ۶ هزار تومان است و مابقی هزینه ویزیت از طرف بیمه سلامت و به صورت سرانه ای پرداخت می گردد.

کاظمی عنوان کرد: بیمه شدگان می‌توانند برای اطلاع از نام پزشک خانواده خود، از پنل شهروندی بیمه سلامت به نشانی : eservices.ihio.gov.ir/esc استفاده نمایید و با وارد کردن کد ملی و شماره همراه از مشخصات پزشک خانواده خود مطلع شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا پیش از اجرای این طرح بیمه شدگان دارای دفترچه رایگان بیمه سلامت همگانی فقط می توانستند به مراکز دولتی مراجعه کنند ولی در این طرح با رعایت سیستم ارجاع می توانند از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان و مراکز درمانی طرف قرارداد درصورت داشتن هرگونه سئوال، انتقاد و یا شکایت برای پیگیری درساعت اداری می توانند با شماره تلفن ۳۳۲۲۲۲۰۵( روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان) و یا شماره ۱۶۶۶ در هر لحظه از شبانه روز تماس گرفته و نظرات ، پیشنهادات، انتقادات، شکایات، و... خود را مطرح کنند.

کاظمی گفت: شهروندان و پزشکان می‌توانند سوالات خود را در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده با سامانه تلفنی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۳۴۴ هزار نفر روستایی، ۹۷ هزار نفر از کارکنان دولت و ۳۳ هزارو ۳۶۴ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.

کاظمی گفت: همچنین بیش از ۴۷ هزارو ۲۶ نفر از جمعیت استان از بیمه سلامت همگانی و یکهزار و ۷۲۱ نفر از بیمه ایرانیان استفاده می کنند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شد و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح به مردم خدمات بیمه ای درمان ارائه می دهد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق