نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی تقویت شود


نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی تقویت شود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تقویت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را خواستار شد و گفت: با توجه به جولان ویروس دلتا گشت‌های مشترک مقابله با کرونا در استان تشدید شود.

"ناصر خوش خبر" عصر یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: دستگاه قضا نتیجه بررسی تخلفات را اعلام کند تا اقدامات پیشگیرانه تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی گفت: دورهمی‌های خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پاشنه آشیل استان در مقابله با کرونا است و باید آنچه باعث تهدید جامعه می‌شود، آسیب شناسی و متناسب با نوع تهدید، برنامه‌ریزی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: فرمانداران با جدیت بیشتری حوزه‌های شهرستانی را نظارت کنند و با هرگونه تخلف بخصوص برگزاری جشن‌ها در باغ‌های روستایی برخورد جدی صورت گیرد.

وی افزود: فرماندارانی که شهرستان‌های با وضعیت زرد (متوسط خطر) را مدیریت می‌کنند نسبت به تغییر رنگ حساسیت بیشتری داشته باشند زیرا رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنزل یافته و تهدید بزرگی برای کشور است.

خوش خبر گفت: هرچند رعایت پروتکل‌ها در خراسان جنوبی ۵۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است اما باید در نظر داشت که در چند هفته گذشته این میانگین درصد بالایی بود و برگشتن به آن دوره نیازمند عزم همگانی است.

وی اضافه کرد: در زمینه واکسن کرونا امروز سوالات زیادی ذهن مردم را درگیر کرده اما باید گفت که بهترین واکسن در دسترس‌ترین آن است و همه واکسن‌ها ایمنی ایجاد می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بعضا جامعه هدف با تمایل کم نسبت به دریافت واکسن اقدام می‌کنند که باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی درخصوص برخی کشتارگاه‌های استان که هفته گذشته درگیر کرونا شده بود گفت: در اولین فرصت مشکل مدیریت شد و به زودی نسبت به واکسیناسیون جامعه هدف در کشتارگاه‌ها با اولویت‌های موجود اقدام خواهد شد.

خوش خبر با بیان اینکه زمینه دریافت واکسن خبرنگاران در استان به زودی فراهم می‌شود افزود: در ارتباط با معلمان واکسیناسیون آغاز شده است و به زودی تمامی معلمان واکسینه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت در ادارات باید تشدید شود گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی تدوام داشته باشد زیرا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها در صدر دستورالعمل‌ها است و حتی کشورهایی که جشن پایان ماسک را اعلام کردند امروز ثابت شده که این اقدام اشتباه بوده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، زیرکوه، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های سربیشه، درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سرایان و خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد