به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب عکس حرم مطهر حضرت معصومه (س) با عنوان «خواهر خورشید» از مجموعه عکس‌های امیر حسامی نژاد با حضور هادی محمودنژاد معاون اجرایی حرم مطهر، حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی مدیر حرم مطهر، حجت‌الاسلام علی فتح‌الله زاده مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از مسئولان استانی در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر برگزار شد.

محمودنژاد در این مراسم با تبریک اعیاد گذشته و آینده در ماه ذی‌الحجه ابراز کرد: هنری که بتواند پویا و اثر گذار باشد و آثار و تلاش‌هایی که برای اهل‌بیت (ع) صورت می‌گیرد را در تاریخ به ثبت برساند و حفظ کند و در خدمت ارتقاء فرهنگ و هنر اسلامی باشد قابل دفاع و تقدیر است.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی با بیان اینکه عنایات خداوند به بندگان یا رحمت است و یا نعمت گفت: خداوند از رحمت سؤال و بازخواست نمی‌کند ولی مقابل نعمت‌هایی که به بندگانش عطا می‌کند آنها را مورد مطالبه و بازخواست قرار می‌دهد.

وی با اشاره به آیه ۲۰ سوره مبارکه لقمان نعمت‌های خداوند را ظاهری و باطنی دانست و افزود: نعمت ظاهری نعمتی است که نیاز به دقت و تأمل ندارد و آشکار است اما نعمت باطنی نعمتی است که نیاز به دقت و تأمل دارد.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیه ۳ سوره مبارکه مائده ولایت امیر مؤمنان را از نعمت‌های باطنی خداوند بر مؤمنین دانست و گفت: درک این نعمت نیاز به دقت و تأمل دارد و انسان مقابل این نعمت خداوند بازخواست و مطالبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام فرمودند خداوند نعمت ولایت را جز به مؤمنین خاص خود عطا نمی‌کند، ابراز کرد: یکی از وظایف ما برای شکر نعمت ولایت این است که باید در مسیر ولایت اهل بزل باشیم.

مؤمنی با بیان اینکه در مسیر ولایت باید هرچه داریم را بزل و نثار کنیم، افزود: اگر کسی جان، آبرو، مال، هنر و قلمی دارد باید در مسیر ولایت بخشش کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم امیر حسامی‌نژاد عکاس کتاب «خواهر خورشید» مورد تقدیر قرار گرفت و نشان خادمی افتخاری بانوی کرامت را از دست معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) دریافت کرد.