کرونا 6 فوتی دیگر در چهارمحال و بختیاری برجا گذاشت


کرونا 6 فوتی دیگر در چهارمحال و بختیاری برجا گذاشت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: طی 24 ساعت گذشته با فوت 6 بیمار مبتلا به کرونا، مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و 209 نفر رسید.

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با شناسایی ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته، مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به ۵۵ هزار و ۵۲۹ نفر رسید.

وی با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: ۹۷۱ بیمار مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته به مراکز بهداشتی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۲ نفر بستری شدند و ۳۹۷ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان را ۴۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال ۴۴ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شهرکرد و بروجن، خاطرنشان کرد: چهار بخش از بیمارستان کاشانی شهرکرد تعطیل شده و به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و در صورتی که تعداد بیماران بستری به همین روند افزایش یابد مجبوریم تا از راهروها و مکان‌های غیربستری استفاده کنیم.

شیرانی ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌های فارسان و لردگان هنوز تکمیل نشده است اما این نگرانی وجود دارد که با افزایش تعداد بیماران این ۲ بیمارستان هم جوابگو نباشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در بیمارستان کاشانی شهرکرد، تصریح کرد: این بیمارستان صحرایی از روز یکشنبه فعالیت خود را آغاز کرده است اما برای بستری طولانی بیماران مناسب نیست و می‌توان از آن بصورت موقتی برای ۲ تا سه ساعت مراقبت از مبتلایان استفاده و داروهای لازم را برای آنها تجویز کرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵۷ هزار و ۸۲۸ مورد نمونه‌گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان لردگان و سامان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا