وضعیت جاده فریدونشهر تا پشت‌کوه بهتر از جاده اصفهان تا داران است


وضعیت جاده فریدونشهر تا پشت‌کوه بهتر از جاده اصفهان تا داران است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: وضعیت جاده اصفهان تا فریدن بسیار خراب است اما جاده فریدونشهر تا پشت‌کوه بهتر از جاده اصفهان تا داران است .

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از بخش پایانی از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان(شهید سردار حجازی) که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به سفر استانی هفته گذشته خود به پشت‌کوه فریدن افزود: با مقایسه امروز اصفهان، فریدونشهر و دیگر نقاط استان و کشور با قبل از انقلاب درمی‌یابیم که نعمت‌هایی فراوانی به ما داده شده است که باید قدردان همه آنها باشیم.

فریدونشهر با ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب استان اصفهان و در بلندترین نقطه استان و حتی کشور قرار دارد که بیشترین بارندگی را در اصفهان داشته و جزو مناطق محروم و کم‌برخودار محسوب می شود. منطقه سخت‌گذر و کم‌برخوردار پیشکوه و پشتکوه با جمعیت ۶ هزار نفر در این شهرستان واقع است.

وی با بیان اینکه باید قدردان نعمت جمهوری اسلامی باشیم، ادامه داد: همت، هماهنگی و همدلی برای راه اندازی و توسعه طرح های مختلف وجود دارد که همه نشان دهنده عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: برغم همه محدودیت‌های ناشی از تحریم و کرونا؛ هماهنگی و همدلی بین بخش خصوصی با دولت در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: با وجود خشکسالی، کرونا و تحریم‌های ناجوانمردانه اما با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت تدبیر و امید و همت وزرا طرح های خوب و موثری در کشور در حال انجام است.

رضایی گفت: افتتاح آزادراه به معنی تزریق خون و خونرسانی به رگ‌های کشور است و نشان دهنده این است که چرخ اقتصاد کشور در حرکت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره برداری از طرح‌های عمرانی حاکی از همدلی، همراهی و هماهنگی ملت با دولت و دولت با ملت است و امیدواریم این همدلی و همراهی و همزبانی‌ها روز به روز بیشتر شود.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان و کشور بیان کرد: وضعیت شیوع کرونا در کشور و استان خوب نیست و از همه مردم تقاضا داریم که مواظب سلامت خود و خانوادهای خود و دیگر هموطنان باشند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان، میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده که البته این آمار در استان اصفهان بطور قطع بیشتر است اما انتظار از اصفهان خیلی بیشتر از اینهاست .

به گزارش ایرنا، تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره‌برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

این طرح حد فاصل آزادراه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال - جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که در سال‌های گذشته متوقف شده بود با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایط نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن ایجاد سفری پاک، با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزادراه نطنز – کاشان – اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود.

کنارگذر شرق اصفهان، شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

قطعه اول این طرح از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرو در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی