سه خبر کوتاه از ازنا و الیگودرز


سه خبر کوتاه از ازنا و الیگودرز

خرم‌آباد - ایرنا - راه اندازی دستگاه لاپاراسکوپی بیمارستان ازنا، افتتاح دادگاه عمومی ذلقی الیگودرز و آتش سوزی تعدادی از چادرهای عشایری این شهرستان از جمله اخبار کوتاه روز یکشنبه 10 مرداد در شرق لرستان است.

به گزارش ایرنا، رییس دادگستری الیگودرز گفت: دومین دادگاه عمومی در بخش ذلقی شهرستان الیگودرز افتتاح شد.

امیر هوشنگ فتحی افزود: این دادگاه برای دسترسی آسان به مراکز قضایی و اجرای عدالت افتتاح شده است و جمعیت ۱۵ هزار نفری بخش ذلقی را پوشش می دهد.

به گفته وی بخش ذلقی الیگودرز نیازمند زیر ساخت ها برای توسعه و پیشرفت است که مسئولان باید بیشتر به این بخش محروم توجه کنند.

پنج چادر عشایری در روستای گلبهار دچار حریق شد

غلامرضا لونی رییس جمعیت هلال احمر الیگودرز گفت: عصر امروز در پی نشت گاز از اجاق، یک چادر عشایری در روستای گلبهار طعمه حریق شد که آتش به چهار چادر عشایری دیگر سرایت کرد و لوازم زندگی این خانواده ها از بین رفت .

وی گفت: پس از اطلاع از این حادثه، امدادگران جمعیت هلال احمر و نیروهای آتش نشانی در محل حضور یافتند و پس از اطفا، به منظور تامین سرپناه و اسکان، چادر و سایر اقلام زیستی بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شد.

راه اندازی لاپاراسکوپ بیمارستان ازنا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ازنا گفت: دستگاه لاپاراسکوپ بیمارستان امام علی (ع) شهرستان توسط پزشک متخصص جراحی و کادر مجرب راه اندازی شد.

سمیه پولادوند افزود: لاپاراسکوپی در واقع انجام اعمال جراحی داخل شکم بدون نیاز به برش جراحی با کمک و بهره مندی از فناوری روز دنیا است .

وی ادامه داد: همچنین اعمال جراحی توسط این روش نظیر کیسه صفرا، فتق و آپاندیس قابل انجام است و با توجه به عدم انجام اعمال جراحی لاپاراسکوپی در شهرهای همجوار الیگودرز و دورود ، این مرکز جهت پذیرش بیماران این شهرها آمادگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید