اسرائیل اقدامات خود را علیه ترور ایران ادامه می دهد


اسرائیل اقدامات خود را علیه  ترور ایران  ادامه می دهد

وزیر امور خارجه اسرائیل، در واکنش به حمله کشتی در دریای عمان گفت: اسرائیل در مورد اقدامات لازم علیه تروریسم ایران با همه همکاری خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یائر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل اظهار داشت: اسرائیل به گفتگو با متحدان خود ادامه خواهد داد و با یکدیگر در جهت اقدامات علیه "ترور ایران" همکاری خواهد کرد.

وی افزود: در دو روز گذشته، من با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و همکارانم در سراسر جهان در مورد حمله ایران به یک کشتی صلح آمیز صحبت کردم.

وزارت امور خارجه اسرائیل به نقل از وزیر امور خارجه گفت: رژیم ایران و وحشتی که صادر می کند یک تهدید جهانی است.

لاپید خاطرنشان کرد: تهدید رژیم ایران تنها در حال افزایش است.

وزیر خارجه اسرایل افزود: اسرائیل به گفتگو با متحدانش در سراسر جهان ادامه خواهد داد و "در مورد اقدامات لازم علیه تروریسم ایران با همه همکاری خواهد کرد".

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، با یائر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل، گفتگوهایی انجام داد، طرفین درباره حمله به کشتی خیابان مرسر در دریای عرب صحبت کردند و توافق کردند که این حادثه را با انگلیس و رومانی به طور مشترک بررسی کنند.

کمپانی زودیاک روز جمعه گفت: نفتکش متعلق به ژاپن مرسر استریت تحت حمله دزدان دریایی در اقیانوس هند قرار گرفت.

گزارش شده است که دو نفر از خدمه خیابان این کشتی کشته شده اند. متعاقباً، خدمه کنترل کشتی را به دست گرفتند و با همراهی نیروی دریایی ایالات متحده شروع به حرکت کردند.

آسوشیتدپرس تأکید می کند که این کشتی که تحت پرچم لیبریا حرکت می کرده و با میلیاردر اسرائیلی ایال اوفر که مالک گروه زودیاک است ارتباط دارد.

فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده (سنتکام) معتقد است که حمله به کشتی، طبق داده های اولیه، با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!