خطبه ها به ائمه جمعه دیکته نمی شود/برگزاری 40 ازدواج به سبک اسلامی در مصلی ها


خطبه ها به ائمه جمعه دیکته نمی شود/برگزاری 40 ازدواج به سبک اسلامی در مصلی ها

حجت الاسلام عبودی گفت: خطبه‌ها آن‌گونه که تصور می شود به ائمه جمعه دیکته نمی‌شود که همه به یک موضوع اشاره کنند، بلکه به دلیل یکسان بودن مناسبت های هفته برای همه ائمه جمعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» ظهر امروز (۸ مرداد ماه) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک عید غدیر و همچنین ۵ مرداد سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: ۵ مرداد یادآور روزی است که با حکم امام و با امامت آیت الله سید محمود طالقانی اولین نماز جمعه کشور برگزار شد که امام ماموریت را به خود آیت الله طالقانی واگذار کردند و مقدماتی فراهم گردید تا در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور داشته باشیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: نماز جمعه پایگاه دینی مردمی و اثربخش است برکات فراوانی از ابتدای انقلاب تاکنون داشته پایگاهی هفتگی بوده و در روز جمعه تجمع مردمی شکل می‌گیرد کسانی که اهل ایمان و باور به خدا بوده و در مقدس‌ترین مکان به نام مصلا جمع می‌شوند و خطیب جمعه بر اساس وظیفه خطبه ایراد می‌کند.

عبودی افزود: در خطبه اول اخلاق و اعتقادات و معنویات و مبانی دینی مطرح و در خطبه دوم توصیه شده که خطیب جمعه به مسائل روز بپردازد هر کسی که در روز جمعه به مصلای نماز جمعه بیاید هم با معارف دینی آشنا و هم به مسائل روز آگاه می‌شود.

وی گفت: خطبه‌ها آن‌گونه که تصور می شود به ائمه جمعه دیکته نمی‌شود که همه به یک موضوع اشاره کنند بلکه به دلیل یکسان بودن مناسبت های هفته برای همه ائمه جمعه است، گاهی اوقات حوادثی در دنیا و در کشور اتفاق می‌افتد که همه خطبای جمعه جهت روشنگری به آنها اشاره می‌کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به محوری دیگر از وظایف خطیبان جمعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه به عنوان کسانی که محور را مردم می‌دانند لذا خود را خادم و خدمتگزار مردم تلقی می‌کنند و اصل و اساس برای ائمه جمعه مردم و بیان مشکلات آنهاست.

وی ادامه داد: ائمه جمعه بیشتر مشکلات مردم را بیان می‌کنند چون خود را رابط و واسط مردم و مسئولان می دانند هرچند ما خود را جدا از مدیران و مسئولان نمی‌دانیم و همه در یک مجموعه هستیم اما از جایی که به عنوان پایگاه دینی انجام وظیفه می‌کنیم بر خود فرض می‌دانیم که مشکلات مردم را بیش از هر چیز پیگیری کنیم.

عبودی افزود: ائمه جمعه ابتدا مشکلات را با خود مسئولان مطرح می کنند اگر مشکل برطرف شد که وظیفه خود را انجام داده‌اند اما اگر احساس کردند که مدیر یا مسئولی تعهدی ندارد یا سهل انگاری می کند آن وقت امام جمعه باید از مردم دفاع کند و مسئله را از تریبون مقدس مطرح کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح استان هم این روند را با نهایت حمایت از مسئولان و حرمت برای آن‌ها ادامه می‌دهیم اما در مجموع اساس کار خود را بیان و پی‌گیری مشکلات مردم می‌دانیم.

وی در خصوص برگزاری بی‌وقفه نماز جمعه از این پس در استان افزود: تا یک ماه پیش بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در کشور و بر اساس رنگ بندی‌ها فعالیت می‌کردیم اما مصوبه‌ای به تصویب رسیده که نماز جمعه در همه نقاط کشور و با شرایطی برگزار شود در رنگ بندی قرمز در فضای باز و با حداکثر ۷۰ نفر و در رنگ بندی نارنجی در فضای باز و با حداکثر ۱۰۰ نفر نماز جمعه در همه جای کشور برگزار شود.

عبودی با بیان اینکه خود ستاد ملی کرونا نیز معتقد است که نماز جمعه در فرهنگ سازی برای مقابله با این ویروس پیشگام بوده یادآور شد: چون در مناطق گرمسیری برگزاری نماز جمعه در فضای باز امکان پذیر نبود در استان و در جلسه‌ای با دستور نماینده ولی فقیه و با حضور مسئولان ستاد کرونا مصوب کردیم با توجه به گرمی هوا نماز جمعه در مناطق گرمسیری هم با رعایت دستورالعمل ها برگزار شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح استان از ۱۵ پایگاه امامت جمعه تعداد ۱۴ پایگاه فعال داریم افزود: مردم از نزدیک می‌بینند که ائمه جمعه استان به یک روز هفته و روز جمعه بسنده نمی‌کنند و از شنبه تا جمعه در حال خدمت به مردم هستند و شاید راحت ترین روز برای آنها همین روز جمعه باشد.

وی ادامه داد: در نماز جمعه نه تنها مسائل فرهنگی و آسیب‌ها بلکه مباحث اجتماعی، اقتصادی و عمرانی را نیز دنبال می‌کنیم و ائمه جمعه تمامی مشکلات را از طریق دستگاه‌ها و سازمانها پیگیری می کنند تا مردم کمتر دچار مشکل باشند.

عبودی با بیان اینکه یکی از وظایف ما ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی است؛ گفت: فرهنگ‌هایی را در استان ترویج می دهیم تا با سبک زندگی اسلامی همخوانی داشته باشد که یکی از آنها ازدواج آسان است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه جوان استان ما چنان فرهنگ سازی کرده اند که در مصلاهای نماز جمعه تاکنون ۴۰ مورد ازدواج به سبک اسلامی با کمترین هزینه برگزار شده است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟