اورژانس توان افزایش 30 درصدی ظرفیت کنونی‌ واکسیناسیون را دارد


اورژانس توان افزایش 30 درصدی ظرفیت کنونی‌ واکسیناسیون را دارد

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید براین‌که ورود اورژانس صف‌های طولانی واکسیناسیون کرونا را حذف کرد، گفت: ما توان افزایش 30 درصدی ظرفیت کنونی تزریق واکسن را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کولیوند یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با عنوان "شیب فزاینده کرونا، هر ۴ دقیقه فوت یک ایرانی"، درخصوص تمهیدات این مجموعه برای واکسیناسیون کرونا افزود: عملیات فوریت‌های پزشکی در اورژانس دو و نیم تا سه برابر شده است و مردم کشورمان در صف‌های واکسیناسیون قرار گرفتند لذا وزیر بهداشت به ما توصیه کرد که ما هم در این عرصه کمک کنیم.

وی با اشاره به این‌که همکاران ما شیفت‌های استراحت خود را به طرح واکسیناسیون اختصاص دادند، گفت: تیم عملیات ویژه را تعریف کردیم و از افراد به جای اینکه دور کار باشند دعوت کردیم تا کار انجام دهند.

او ادامه داد: ما ۱۸ پایگاه در تهران به صورت ثابت برقرار کردیم که به صورت خودرویی و انفرادی واکسیناسیون را انجام و چهار تیم عملیاتی نیز به صورت ضربتی کار را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید براینکه وقتی اورژانس وارد عمل شد صف‌های کیلومتری کاملا شکسته شده است، افزود: ما در سطح کشور ۴۸ فروند بالگرد داریم و برای افرادی که دسترسی شان سخت است و در مکانهای صعب العبور به کار گرفته خواهند شد تا کار مردم را تسهیل کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه اعتقاد شخصی بنده این است که می‌توانیم به تعداد واکسیناسیون افراد اضافه کنیم زیرا فرایند واکسیناسیون خیلی تفاوتی با رای گرفتن ندارد، گفت: به اندازه کافی می‌توانیم از ظرفیت دانشجویان پزشکی استفاده کنیم و از نظر تعداد واکسن و نیروی انسانی مشکل نداریم.

وی با تاکید براینکه ما در خصوص واکسیناسیون وظیفه‌ای نداشتیم، افزود: به اندازه کافی کار ما چند برابر شده است اما به دلیل اینکه مردم در مضیقه هستند پای کار آمدیم زیرا مردم ما افرادی قدرشناس هستند.

کولیوند با اشاره به اینکه ما به عنوان سازمان اورژانس کشور توان افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تزریق واکسن را داریم، ادامه داد: یکی از راهکارهای اصلی ما واکسیناسیون است چرا که خیلی وقت‌ها افراد مبتلا شده اند و اقدام به خود درمانی می‌کنند لذا وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند کار از کار گذشته است.

وی در پایان تصریح کرد: آنهایی که به موقع به بیمارستان مراجعه می‌کنند و کار درمان آن‌ها زودتر شروع می‌شود، خیلی راحت‌تر جواب می‌گیرند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس