بیمارستان خلخال محدودیت بستری بیماران کرونایی دارد


بیمارستان خلخال محدودیت بستری بیماران کرونایی دارد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا ، محدودیت جا برای بستری بیش از تعداد اعلام شده در تنها بیمارستان شهرستان وجود دارد.

دکتر محمد مهرتک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی از سیر صعودی بستری‌های کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال بیان کرد: در حالی که قبل از موج پنج کرونا تعداد بستری‌ها در این مرکز درمانی سه نفر بود با خیر پنجم بیماری کووید ۱۹ این آمار به ۲۶ نفر رسیده و شمار مراجعان سرپایی کرونا به این مرکز درمانی نیز به میانگین ۶۰ نفر رسیده است.

وی به مردم توصیه کرد ضمن پرهیز از پذیرش میهمان از سفرهای غیرضروری ، تجمع در مراکز شلوغ و حضور در مراسم، جشن‌ها و مجالس ختم خودداری کرده و مدافعان سلامت را در خدمت‌رسانی بیشتر در مراکز درمانی یاری نمایند.

او با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی تنها راهکار مطمئن از ابتلا به کرونا افزایش سطح خودمراقبتی در بین مردم بویژه استفاده از ماسک تمام وقت در زمان بیرون بودن از خانه است، افزود: به افرادی که به اقتضای مسئولیت خود در محافل و تجمعات و یا جلسات مختلف سخنرانی می‌کنند توصیه می‌شود حتی در زمان کم سخنرانی خود از برداشتن ماسک پرهیز کنند.

وی با اشاره به شروع عزاداری ماه محرم گفت: در کنار رعایت و اجرای دستور العمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید به نحو احسن مورد توجه عزاداران حسینی قرار گرفته و رعایت شود.

او بیان کرد: برگزاری عزاداری ماه محرم در شرایط فعلی فقط در فضای باز با در نظر گرفتن فاصله ایمنی بین عزاداران ، پرهیز افراد فاقد ماسک از حضور در این مراسم و خودداری از توزیع نذورات خوردنی از جمله غذاهای سرد و گرم در بین عزاداران ممکن است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۸ هزار دز واکسن کرونا به اقشار جامعه هدف و گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال منطقه تزریق شده و با افزایش زمان کاری تزریق واکسن کرونا ، واکسیناسیون گروه هدف بالای ۱۸ سال در این شهرستان از مرز ۲۲ درصد گذشته است.

وی اظهارکرد: همکاران دانشکده علوم پزشکی در نوبت‌های تعریف‌ شده از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب در خدمت مردم هستند و در مراکز روستایی و دهستان‌ها نیز خدمات تزریق واکسن از طریق اکیپ‌های این دانشکده به مردم ارائه می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان در «کویته» پاکستان