کتابی برای کودکان با زبان کودکانه


کتابی برای کودکان با زبان کودکانه

انتشارات مهرستان با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه پویش غدیر را با محوریت کتاب «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» تا 20 مرداد برگزار می‌کند.

کتابی برای کودکان با زبان کودکانه
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از انتشارات مهرستان و مرکز رسانه‌ای شیرازه با همکاری یکدیگر در حال برگزاری پویش غدیر با محوریت کتاب «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» هستند.

بیان یک واقعه تاریخی برای کودکان، یکی از دشوارترین و در عین حال شیرین‌ترین مسئولیت‌های مادران است. باید برایش زمان گذاشت و مطالعه کرد. باید زبان و رفتار و کنش‌های کودکان را آموخت تا به درک و فهم عمیق موضوع کمک کرد.

«بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» یک کتاب کودکانه است که با توجه به تمام مسائل مطرح‌شده، به بازخوانی تاریخ از زبان کودکان پرداخته است. نویسنده علاوه بر لحن کودکانه جاری در تمام سطور کتاب، روایت‌های تاریخی را به زبان ساده بیان کرده است.

زهرا موسوی -که پیش‌تر از این، کتاب‌های زیادی را در حوزه شعر و داستان برای کودکان نوشته است- در این کتاب از ادبیات جدیدی پرده‌برداری کرده است. او کتاب را بدون درنظرگرفتن قالب و بدنه اصلی ادبی، به زبان کودکانه نوشته است. برخی کلمات، اختراعی و برخی برگرفته از زبان کودکان است. به عنوان مثال از عبارت‌هایی مانند: «دوست دارمَم» به معنی «علاقه‌ام» استفاده شده، یا برای نشان‌دادن مقیاس زیاد، کلمه «خیلی‌اُمین» را به‌کار برده است.

علاوه بر لحن شیرین و جذاب برای کودکان، تصویرگری فاطمه زمانه‌رو وجهه جذابی را به متن اضافه کرده است. تصویرهای این اثر گویا، واضح و مکمل متن اصلی بوده و کتاب را خواندنی‌تر می‌کند.

انتخاب کاراکتر حیوان شتر به‌عنوان شخصیت اصلی داستان، برقراری ارتباط با کودکان را ساده‌تر کرده است. این کتاب مجموعه ده داستان کوتاه است و برخی از این داستان‌ها به یک واقعۀ تاریخی از جمله واقعۀ غدیر اشاره می‌کند.

مسابقه کتاب‌خوانی کتاب «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» -که با همکاری انتشارات مهرستان و مرکز رسانه‌ای شیرازه در حال برگزاری است- تا بیستم مردادماه ادامه دارد و سیصدمیلیون ریال جایزۀ نقدی برای شرکت‌کنندگان این مسابقه در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۵۴۶۰ بفرستند، یا با برقراری ارتباط با شماره تلفن‌های ۰۹۳۷۰۰۱۲۹۰۰_ ۰۳۱۳۲۳۶۸۷۵۵ و یا مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور، کتاب را تهیه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!