جدیدترین کراس اور فولکس واگن برای بازار اروپا و آفریقا معرفی شد


جدیدترین کراس اور فولکس واگن برای بازار اروپا و آفریقا معرفی شد

فولکس‌واگن از کراس‌اور تایگو برای بازار کشورهای اتحادیه اروپا و آفریقا رونمایی کرد که طراحی آن از مدل نیووس گرفته شده است و فاصله‌ی بین مدل‌های T-Cross و T-Roc را در سبد محصولات این شرکت پر می‌کند.

ممکن است علاقه‌مندان به خودرو از شلوغی فراوان کراس‌اورهای فولکس‌واگن در اروپا گیج شده‌ باشند و البته تعجبی ندارد؛ زیرا ما هم به همین اندازه گیج شده‌ایم. شاید فکر کنید با وجود کراس‌اورهای فولکس‌واگن T-Cross و T-Roc دیگر جایی برای عرضه‌ی محصول جدیدتر در این قاره باقی نمی‌ماند؛ اما متخصصان خودروساز آلمانی در وولفسبورگ تصمیم گرفتند با معرفی کراس‌اور جدید تایگو (Taigo)، شکافی که هرگز نمی‌دانستیم در سبد محصولات این شرکت در اروپا وجود دارد، پر کنند. به گزارش موتوروان، مسلماً این کراس‌اور کوچک خیلی نا‌آشنا نیست؛ زیرا از مدت‌ها پیش فولکس‌واگن اعلام کرده بود که مدل نیووس (Nivus) مخصوص بازار برزیل را با نام دیگری به اروپا می‌آورد و در اسپانیا می‌سازد.

جدیدترین کراس اور فولکس واگن برای بازار اروپا و آفریقا معرفی شد

فولکس‌واگن تایگو ۴٫۲۶ متر طول، ۱٫۷۵ متر عرض و ۱٫۴۹ متر ارتفاع دارد و دارای طول بیشتر و عرض و ارتفاع کمتر از T-Roc است و اگر بخواهیم درباره‌ی مدل استاندارد یا شاسی‌بلند صحبت نکنیم، طول کمتری از T-Cross دارد. فاصله‌ی بین دو محور آن ۲۵۶۶ میلی‌متر گفته شده که کمی بیشتر از T-Cross معمولی اما کوتاه‌تر از نسخه‌ی شاسی‌بلند T-Cross است.

فولکس‌واگن T-Roc را با فاصله بین دو محور متفاوت می‌‌فروشد و همه‌ی آن‌ها بزرگ‌تر از تایگو هستند. نکته‌ی در خور توجه این است که خودروساز ولفسبورگ همچنین نسخه‌ی کانورتیبل از T-Roc را در قاره اروپا می‌فروشد تا جای رنجرور ایووک کانورتیبل که تولید آن متوقف شده بود، پر کند.

جدیدترین کراس اور فولکس واگن برای بازار اروپا و آفریقا معرفی شد

تایگو با استفاده از خط سقفی شبیه کوپه، جایگزین شیک‌تری برای T-Cross خواهد بود. مورد زیادی برای گفتن درباره‌ی طراحی این خودرو وجود ندارد؛ زیرا تا حد زیادی از نسخه‌ی برزیلی نیووس گرفته شده است. تیپ پرچم‌دار R-Line تایگو که در تصاویر دیده می‌شود، دارای خروجی‌های اگزوز چهارگانه است که جلوه‌ی زیبایی به نمای عقب تایگو می‌دهد.

همین امر درباره‌ی فضای داخل کابین صدق می‌کند؛ زیرا از نیووس قرض گرفته می‌شود. البته بینندگان ریزبین متوجه خواهند شد که تایگو مخصوص بازار اروپا از تنظیمات کنترل آب‌وهوای شگفت‌انگیزتری بهره می‌برد که از تیگوان و آرتئون گرفته شده است. کسانی که T-Cross یا پولو (Polo) داشته‌اند، فضای داخل کابین تایگو برایشان بسیار آشنا به نظر می‌رسد؛ زیرا این ماژول کنترل آب‌و‌هوا با مدل فیس‌لیفت در اوایل سال جاری رونمایی شد.

جدیدترین کراس اور فولکس واگن برای بازار اروپا و آفریقا معرفی شد

تایگو که منحصراً با طراحی محرک جلو به فروش می‌رسد، فقط بنزینی خواهد بود؛ زیرا فولکس‌واگن به‌تدریج از پیشرانه‌های TDI که قبلاً مورد ستایش قرار گرفته بود، فاصله می‌گیرد. مشتریان می‌توانند از میان پیشرانه‌های سه سیلندر ۱ لیتری و پیشرانه‌ی بزرگ‌تر و قوی‌تر چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری انتخاب کنند. پیشرانه‌ی سه سیلندر با قدرت ۹۵ و ۱۱۰ اسب بخار در دسترس قرار می‌گیرد؛ درحالی‌که پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. بسته به انتخاب پیشرانه، تایگو دارای جعبه‌دنده پنج یا ۶ سرعته به همراه جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک دو کلاچه است.

فولکس‌واگن تایگو از برخی امکانات مانند چراغ‌های LED ماتریسی و قابلیت رانندگی نیمه خودران (سطح ۲) بهره می‌برد که معمولا برای کراس‌اور کوچک ارائه نمی‌شود. مشتریان می‌توانند تایگو را با تعداد زیادی امکانات از جمله صفحه‌نمایش لمسی ۹٫۲ اینچی، شارژ بی‌‌سیم، رینگ‌های ۱۸ اینچی و ویژگی‌های مختلف کمک ‌راننده سفارش بدهند. با وجود خط سقفی که خیلی زیبا به نظر می‌رسد، محفظه‌ی بار همچنان می‌تواند ۴۳۸ لیتر بار و چمدان را در خود جای بدهد که با مدل T-Cross قابل مقایسه است.

جدیدترین کراس اور فولکس واگن برای بازار اروپا و آفریقا معرفی شد

فولکس‌واگن قصد دارد کراس‌اور کوچک و پنج‌نفره تایگو را در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا به‌علاوه ترکیه و آفریقا بفروشد؛ اما هنوز قیمت این خودرو مشخص نشده است و در زمان‌ نزدیک به عرضه مشخص خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو