جهان در عطش واکسن کرونا؛ هدر رفت مازاد مصرف در آمریکا


جهان در عطش واکسن کرونا؛ هدر رفت مازاد مصرف در آمریکا

تهران –ایرنا – درحالی که بسیاری از کشورهای جهان با کمبود واکسن کرونا مواجه هستند، گزارش ها حاکی است بسیاری از ایالت های آمریکا میلیونها دٌز واکسن مازاد کووید-19 را هدر داده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: بنابر تحقیقاتی که این نشریه به عمل آورده ، تنها در ۱۰ ایالت آمریکا بیش از یک میلیون دز واکسن کووید-۱۹ هدر رفته و غیر قابل استفاده شده است.

بنابراین گزارش در ایالت جورجیا آمریکا بیش از ۱۱۰هزار دز واکسن کووید-۱۹ از بین رفته است، درایالت نیوجرسی ۵۳هزار دز، در ایالت اوهایو بیش از ۳۷۰هزار دز و در ایالت مریلیند نیز بیش از ۵۰هزار دز از این واکسن غیر قابل استفاده و ازبین رفته است.

این گزارش می افزاید: بسیاری از این واکسن ها بر اثر مراقبت های نادرست مانند شکسته شدن، مشکلات حمل و نقل، انقضای تاریخ و یا عدم حضور افرادی که قرار بوده در زمان تعیین شده واکسن بزنند، از بین رفته است.

در ایالت جورجیا که بیش از ۸.۵ میلیون دز واکسن کرونا توزیع شده بود درمجموع ۱.۴ درصد از این واکسن ها غیر قابل استفاده مانده و در ایالت آیداهو نیز حدود دو درصد از واکسن های توزیع شده از بین رفته است.

نیویورک تایمز نوشت: با توجه به بررسی های به عمل آمده در مورد ۱۰ ایالت آمریکا ، برآورد می شود که شمار واکسن های تلف شده در سراسر آمریکا بیشتر باشد، دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی به درخواست این نشریه درباره میزان دز واکسن های تلف شده پاسخی ندادند.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: درحالی که «مرکز کنترل و پیش گیری بیماری » (CDC) آمریکا دزهای واکسن کرونا توزیع شده و شمار استفاده شدن آنها را در این کشور پی گیری می کند اما حاضر به دادن اطلاعاتی دراین زمینه به نیویورک تایمز نشد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱۹۹ میلیون نفر رسید که از این تعداد بیش از چهار میلیون و ۲۰۰هزار نفر جان باخته اند.

**۱۳۰۲**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022