روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | شهید محمود بیاری


روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | شهید محمود بیاری

شهید بیاری در آخرین حضور در دانشگاه جبهه، هنگامی که نیرو‌های اسلام در عملیات خیبر در عراق و در نزدیکی شهر القرونه پیشروی کرده بودند، در 5 اسفند 1362 در داخل خاک عراق و آن‌سوی هورالهویزه در نزدیکی شهر القرونه عراق به شهادت رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود در سال ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود. از سال سوم دبیرستان با درس خداحافظی کرد و اول اسفند ۱۳۵۸ به استخدام جهاد سازندگی درآمد و هنگام شهادت با عنوان مسئول کمیته فرهنگی و ستاد پشتیبانی جنگ انجام وظیفه می‌کرد. محمود در بهمن‌۱۳۵۹ از طریق بسیج به جبهه‌های نبرد اعزام شد و در یکی از عملیات‌ها از ناحیه پا مجروح شد. او پس از آن تا عملیات خیبر بار‌ها در جبهه حاضر شد. محمود مدتی نیز به‌عنوان مسئول واحد آموزش تخریب تیپ مستقل ۲۱ امام‌رضا (ع) خدمت کرد.

وی در آخرین حضور در دانشگاه جبهه، هنگامی که نیرو‌های اسلام در عملیات خیبر در عراق و در نزدیکی شهر القرونه پیشروی کرده بودند، در ۵ اسفند ۱۳۶۲ در داخل خاک عراق و آن‌سوی هورالهویزه در نزدیکی شهر القرونه عراق به شهادت رسید. متأسفانه پیکر وی هرگز پیدا نشد و نام او در دفتر مفقود‌الاثر‌ها جاودانه شد. محمود در توصیه‌ای کوتاه می‌گوید: برادران و خواهران! قدر امام را بدانید و خودتان را آماده اجرای فرامین حیات‌بخش او کنید و با یکدیگر مهربان باشید و این‌قدر به فکر تکاثر مال نباشید.
فرازی از وصیت‌نامه: خدایا! در برابرت سجده می‌کنم. زبان قاصرم را در برابر بزرگی تو به تسبیح وامی‌دارم. خدایا! خودت ما و مردم ما را در این آزمایش‌ها یاری‌گر باش.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا