بخش زیادی از بیماران در مشهد از سایر استان‌ها هستند


بخش زیادی از بیماران در مشهد از سایر استان‌ها هستند

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش زیادی از بیماران بستری در مشهد از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان و نیز استان‌های همجوار مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گلستان پذیرش شده‌اند.

دکتر زهرا نهبندانی در این خصوص اظهارکرد: تمامی کادر درمانی استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و نوبت واکسیناسیون گروه‌های سنی به متولدان قبل از ۱۳۴۵ رسیده است و این در حالی است که تزریق واکسن به باقی مانده گروه‌های واجد شرایط نیز در حال انجام است.

وی افزود: بررسی‌های انجام‌ شده نشان می‌دهد که در مجموع بیش از ۱۲ درصد از جمعیت افزون بر ۵ میلیون نفری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن دریافت کرده‌اند.

نهبندانی بیان کرد: بر همین اساس ۲۰ تا ۲۵ درصد از جمعیت واجد شرایط زیر پوشش این دانشگاه هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند که تصورات اشتباه، اعتقاد نداشتن به واکسن و ابتلا به کرونا از دلایل آن بوده است.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش‌ از این میزان مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در مبتلایان ۸۰ و بالای ۸۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۵۰ درصد بود که این میزان با انجام واکسیناسیون اکنون به ۲۶ درصد کاهش‌ یافته است.

به گفته وی، افرادی که به کرونا مبتلا می شوند حداقل تا ۴ هفته پس از ابتلا اجازه تزریق واکسن ندارند.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میزان سرایت پذیری سویه دلتا ۱۴۰ برابر بیشتر از دیگر سویه های ویروس کرونا است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد و خراسان رضوی همچنان در حال افزایش است، ادامه داد: این در حالی است که بخش زیادی از بیماران بستری در مشهد از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان و نیز استان‌های همجوار مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گلستان پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک