واکنش خطیب‌زاده به اتهامات وزیر خارجه انگلیس: جمهوری اسلامی ایران حامی تردد امن کشتی‌ها در خلیج فارس است


واکنش خطیب‌زاده به اتهامات وزیر خارجه انگلیس: جمهوری اسلامی ایران حامی تردد امن کشتی‌ها در خلیج فارس است

شفقنا- سخنگوی وزارت امور خارجه به اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران و تکرار آن از سوی وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد. به گزارش شفقنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر […]

واکنش خطیب‌زاده به اتهامات وزیر خارجه انگلیس: جمهوری اسلامی ایران حامی تردد امن کشتی‌ها در خلیج فارس استواکنش خطیب‌زاده به اتهامات وزیر خارجه انگلیس: جمهوری اسلامی ایران حامی تردد امن کشتی‌ها در خلیج فارس است

شفقنا- سخنگوی وزارت امور خارجه به اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران و تکرار آن از سوی وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش شفقنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز می باشد را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می زند و متعاقبا از “احتمال” آن سخن می گوید!

خطیب زاده، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آبهای بین‌المللی دانست که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته‌ و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشورهای منطقه است و حضور و مداخلات نیروهای فرامنطقه ای در آبهای خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد:جای تاسف است در حالیکه این کشورها نسبت به تعرض و خرابکاری های تروریستی در قبال کشتی های تجاری ایران در دریای سرخ و آبهای بین‌المللی سکوت حمایت ‌آمیزی داشته‌اند، در یک سوگیری آشکار سیاسی اتهامات واهی را متوجه جمهوری اسلامی ایران‌ می‌نمایند، در صورتیکه چنانچه این کشورها سندی برای اثبات ادعاهای واهی خود دارند می‌بایست ارائه نمایند.

خطیب زاده در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هر گونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی