تلاش مقامات سعودی برای پنهان کردن بحران فقر در عربستان


تلاش مقامات سعودی برای پنهان کردن بحران فقر در عربستان

یک موسسه بین‌المللی آمریکایی در گزارشی با اشاره به سیاست متزلزل ولیعهد سعودی اعلام کرد که مقامات عربستان قصد دارند بحران فقر در این کشور را پنهان کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، یک موسسه بین المللی مطالعاتی آمریکایی اعلام کرد که مقامات سعودی تلاش می‌کنند تا با توجه به ثروت آل سعود و گسترش فساد، بحران تشدید فقر در عربستان را پنهان کنند.

اندیشکده آمریکایی کوئینسی در گزارشی نوشت که فقر در میان شهروندان سعودی در حال تشدید است اما این موضوع همچنان در پشت ثروت خانواده سلطنتی پنهان است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، عربستان سعودی به زودی با مشکل گسترده فقر مواجه خواهد شد و همچنین از نظر نابرابری درآمد عربستان یکی از بدترین موقعیت‌ها را در مبارزه با فقر در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش این موسسه، سیستم بازنشستگی در عربستان در آستانه ورشکستگی است و ریاض در حال بررسی افزایش سن بازنشستگی و گسترش مشارکت مردمی است.

این موسسه به نقل از «عبدالله العوده» فعال سعودی و یکی از مدیران سازمان دموکراسی اکنون برای جهان عرب به تغییر حکومتداری « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون مشاهده می‌کنیم فریب و نابودی همه مولفه‌هایی است که ثبات عربستان را برای مدت طولانی تضمین کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: ما همیشه می‌شنویم که محمد بن سلمان در عربستان محبوب است اما آمار مستقل برای اثبات این ادعا کجاست؟ هیچ آماری در این خصوص وجود ندارد.

العوده در ادامه تاکید کرد که «اصلاحات اقتصادی» ولیعهد سعودی به شدت بر طبقات متوسط و فقیر تأثیر می‌گذارد و ولیعهد سعودی اقدامات سختگیرانه‌ای که شدید و سریع در حال انجام است، مانند سه برابر شدن مالیات بر ارزش افزوده، افزایش قیمت سوخت و تلاش‌ برای خصوصی سازی بیمارستان‌ها و مدارس اتخاذ کرده که این اقدامات فقر در عربستان را تشدید می‌کند.

اقتصاد عربستان به دلیل فساد دولت و عدم برنامه ریزی یا عدم سازوکارهای نظارت و پاسخگویی، هزینه سرمایه‌گذاری‌های ناپایدار محمد بن سلمان را پرداخت می‌کند. محمد بن سلمان از زمان آغاز ولیعهدی‌اش در عربستان و تقویت نفوذ خود در این کشور، مجموعه‌ای از سرمایه گذاری‌های ناموفق را انجام داد که اقتصاد عربستان هزینه سنگینی برای آن پرداخت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا