دولت «الکاظمی» و «بایدن»، قانون پارلمان را دور زدند/ منفعت «برهم صالح» در خارج نشدن آمریکا


 دولت «الکاظمی» و «بایدن»، قانون پارلمان را دور زدند/ منفعت «برهم صالح» در خارج نشدن آمریکا

الشَمَّری با انتقاد از دور زدن مصوبه پارلمان و مشروعیت‌بخشی به اشغالگران توسط دولت موقت، تصریح کرد: برخی سیاستمداران از جمله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه با خروج آمریکا مخالفت کرده‌اند، چراکه از آمریکا بیشتر از صندوق‌های رأی بهره می‌برند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگویی اختصاصی با شبکه "العالم" اقرار دیرهنگام بغداد و واشنگتن به حضور نیروهای رزمی آمریکایی در خاک عراق را مغتنم شمرد و در تبیین مخالفت مقاومت با تغییر عنوان نظامیان اشغالگر به مستشار گفت: وقتی یک آمریکایی به درجه مستشار برسد، لازم است که صد جنگجو عملا برای تامین حفاظت، حمایت لجستیکی و خدمات مختلف با وی همراه باشند که به افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در خاک عراق خواهد انجامید.

مهندس نصر الشَمَّری با بی‌اهمیت خواندن تهدیدهای آمریکا علیه نُجَباء، در عین حال خاطرنشان ساخت: ما توان و امکانات کافی برای حملات سخت‌تر در پاسخ به این تهدیدها را در اختیار داریم.
وی خواستار توضیح دولت عراق راجع‌به روند عقب‌نشینی نیروهای بیگانه از خاک این کشور شد و پرسید: آن‌ها چگونه خارج خواهند شد؟ مستشاران چگونه خواهند آمد؟ تعداد و اختیاراتشان چقدر است؟ آیا مصونیت دارند؟ آیا محافظ خواهند داشت؟ در صورتی که محافظ و مصونیت داشته باشند و یا از پشتیبانی هوایی برخوردار باشند، اشغالگری نه فقط تغییر نکرده، بلکه بدتر از گذشته خواهد بود.
سخنگوی نُجَباء ادامه داد: اگر این عقب‌نشینی واقعی باشد و نه سرپوشی برای حضور آمریکا در عراق یا توجیه این حضور، ما بسیار خوشحال خواهیم شد. این موضع نُجَباء است و البته فکر نمی‌کنم برادران‌مان در سایر گروه‌های مقاومت نظر متفاوتی با این دیدگاه داشته باشند.
الشَمَّری خواستار کنترل ستاد کل نیروهای مسلح عراق بر تمام پایگاه‌های محل استقرار نیروهای آمریکایی شد و افزود: کمیته‌های پارلمانی یا دولتی ذی‌ربط می‌توانند سرزده از این پایگاه‌ها بازدید کرده و به مردم عراق اطمینان دهند که نظامیان آمریکایی در آنجا حضور ندارند.
وی با تصریح به اینکه ما هیچ نوع حضور نظامی بیگانه در خاک عراق را نمی‌پذیریم، هشدار داد: مستشار، نیروی جنگی یا هر نوع دیگر، برای ما فرقی ندارد‌. هرنوع حضور نظامی بیگانه در خاک عراق را خصمانه تلقی می‌کنیم و هدفی مشروع برای گروه‌های مقاومت عراق می‌دانیم. حتی اگر حضور مستشاران را قبول کنیم، واقعا نیازی به هزاران مستشار نیست.
سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء با انتقاد از دور زدن مصوبه پارلمان و مشروعیت‌بخشی به اشغالگران توسط دولت موقت، اضافه کرد: سکوت دولت الکاظمی در قبال ریخته شدن خون مردم و خضوع شرم‌آور در برابر آمریکا را فقط می‌توان سر خم کردن در برابر سلطه‌جو تفسیر کرد.
مهندس الشَمَّری مجددا تکرار کرد: اگر نیروهای آمریکایی واقعا عقب‌نشینی کنند، جنبش نُجَباء از آن استقبال خواهد کرد؛ هرچند برخی سیاستمداران از جمله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه با خروج آمریکا مخالفت کرده‌اند زیرا در صدد قدرت گرفتن از بیگانگان علیه مردم خود هستند و از آمریکا بیشتر از صندوق‌های رأی بهره می‌برند.
وی با تاکید بر اینکه "جنبش نُجَباء به شرافت خود قسم خورده تا در برابر آمریکا بایستد و شهادت در راه آرمان را بالاترین افتخار می‌داند"، ادامه داد: گروه‌های مقاومت به همه منافع آمریکا در عراق دسترسی دارند و برای هرگونه مقابله‌به‌مثل آماده‌اند.
سخنگوی رسمی جنبش نُجَباء در بخش پایانی این مصاحبه درباره حمله به سفارت آمریکا در بغداد گفت: هرگز نمی‌گویم با این کار موافق یا مخالف هستم. با گروه یا فردی که اشغالگران آمریکایی را هدف قرار دهد مخالفتی ندارم. سفارت آمریکا بزرگترین پادگان نظامی در پایتخت است که سامانه ضدهوایی و ضدموشکی "سی‌رم" را در آنجا مستقر کرده‌اند و حتی شنیده‌ایم قصد استقرار سامانه "پاتریوت" را نیز دارند. هر مبارز عراقی حق دارد به‌ویژه این پایگاه خارجی را هدف قرار دهد، زیرا عراق به‌صورت مخفیانه از لانه شیطان مدیریت می‌شود.
پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت