اختصاص 35 میلیارد جهت تکمیل پروژه هنرستان هنرهای زیبا خرم‌آباد


اختصاص 35 میلیارد جهت تکمیل پروژه هنرستان هنرهای زیبا خرم‌آباد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، 35 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه هنرستان هنرهای زیبا خرم‌آباد مصوب شد.

احمدحسین فتایی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش لرستان که امروز ۱۱ مردادماه با هدف بررسی تفاهم‌نامه وزارتی در خصوص افزایش فضای هنرستان‌های هنرهای زیبا در استان برگزار شد، اظهار کرد: استان در رشته‌های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی، نمایش، موسیقی و سینما از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است که می‌توان با آموزش‌های تخصصی این ظرفیت را بالفعل کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تاسیس دومین هنرستان هنرهای زیبای پسرانه استان برای بروجرد و موافقت‌های اولیه در راستای ایجاد دو هنرستان هنرهای زیبای دختران در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و نیاز است پیش نیازهای تحقق آن در استان فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: مکان آموزشی مناسب، نیرو و کادر اداری و آموزشی و تخصیص اعتبارات لازم از محل استانی، مهمترین پیش نیازهای این اتفاق مهم است که با تعاملات بین دستگاهی میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به دنبال تحقق آن هستیم.

فتایی با اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل پروژه هنرستان هنرهای زیبای خرم‌آباد در منطقه گلدشت، اضافه کرد: این پروژه متاسفانه از لیست پروژه‌های استانی خارج شده بود که با رایزنی‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته و حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در سال ۱۴۰۰ سی و پنج میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده که در صورت تخصیص کامل، می‌توان مشکل مکان آموزشی برای هنرستان‌های پسرانه و دخترانه در خرم‌آباد را برای سال تحصیلی آینده مرتفع سازیم.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز تاسیس هنرستان‌های هنرهای زیبای دختران نیازمند مصوبه شورای آموزشی استان است، بیان کرد: برای سال تحصیلی جاری ساختمان هنرستان هنرهای زیبا در بروجرد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تامین شده و برای خرم‌آباد همچون سال‌های گذشته نیازمند همکاری و مساعدت آموزش و پرورش هستیم که امیدواریم تا آماده شدن پروژه تخصصی در منطقه گلدشت، از فضاهای موجود برای رفع این مشکل استفاده شود.

فرید رحمتی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری‌های گذشته آموزش و پرورش، اظهار کرد: زنجیره آموزشی استان در زمینه هنر در سال‌های اخیر پیشرفت داشته و در صورت تاسیس هنرستان‌های مذکور به استان‌های برخوردار کشور نزدیک می‌شویم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان تحصیلکرده استان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، سینما، نمایش و موسیقی می‌تواند پاسخگوی کادر آموزشی و اداری هنرستان های مذکور باشد.

عیسی سهرابی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این دیدار با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های تعلیم و تربیت دانش آموزان در رشته‌های مختلف هنری، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش در کشور و استان بر توسعه آموزش در ساخت‌های مختلف تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت موجود در استان برای تاسیس و فعالیت هنرستان‌های هنرهای زیبا دختران و پسران بهره خواهیم گرفت، افزود: ما در حوزه شناسایی استعدادهای هنری در ساختار آموزشی نیازمند برنامه‌ریزی و فعالیت مضاعف هستیم و تاسیس این هنرستان‌های می‌تواند نقیصه موجود را برطرف سازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا