هواشناسی برای استان همدان بارش باران پیش‌بینی کرد


هواشناسی برای استان همدان بارش باران پیش‌بینی کرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار محلی و نفوذ رطوبت از سمت شمال و جنوب شرق، بارش پراکنده باران و غبار محلی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد.

«محمد حسن باقری شکیب» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر و وزش شدید باد، غبار محلی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل افزایش رطوبت هوا و تشکیل ابرهای محلی، احتمال بارش پراکنده باران در مناطق کوهستانی و شمالی استان همدان وجود دارد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه بخشی از رطوبت هوا از سمت شمال و امروز نیز از سمت جنوب شرق وارد استان شده است، عنوان کرد: روز گذشته ایستگاه باران سنجی آقبلاغ در شمالی ترین نقطه این استان، نزدیک به ۱۸ میلیمتر بارش را ثبت کرده است.

وی ادامه داد: آسمان بیشتر نقاط استان همدان در چند روز آینده ابرناک پیش بینی می شود و تا ۲ روز آینده دمای هوای این استان تغییرات محسوسی ندارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: اسدآباد با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۲ و ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...