ثبات قدم در راه دین در گروی محبت و ولایت اهل بیت(ع) است


ثبات قدم در راه دین در گروی محبت و ولایت اهل بیت(ع) است

رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال و زحمات یک مسلمان در گرو محبت و ولایت اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، بسیاری از آیات قرآن اگرچه مستقیما به مهدویت و سبک زندگی منتظرانه اشاره ندارند اما آموزه های آنها می تواند راهگشای منتظران در ظلمات غیبت امام زمان(عج) باشد از این رو در سلسله مطالبی به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) این آموزه ها مرور می شود:

«قُلْ لا أَسألُکُمْ عَلَیهِ أجراً اِلّا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُربی؛ ای رسول ما به امت بگومن از شما اجر و رسالت جزاین نمی‌خواهم که مودّت ومحبّت مرا درحقّ خویشاوندانم منظور دارید

ضرورت دوستی خاندان رسالت

عشق به اهل بیت (ع) زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر (ص) مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی است. رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال و زحمات یک مسلمان در گرو محبت و ولایت اهل بیت(ع) است.

امام علی علیه السلام از رسول اکرم(ص) نقل می کنند: «در روز قیامت هیچ بنده ای قدم برنمی دارد مگر اینکه از چهار چیز سؤال می شود ...که چهارمین سؤال از دوستی ما اهل بیت خواهد بود.» براین اساس تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت با عشق و دوستی آل پیامبر( ص) عجین شده است.

مولوی می گوید: «هر که خواهد همنشینی با خدا/ او نشیند در کنار اولیاء»

عواطف پاک و اظهار عشق و علاقه نسبت به معصومین (ع) و خاندان پاک پیامبر (ص) عامل ثبات قدم در راه دین و دینداری است و عشق و محبت خالصانه به اهل بیت (ع) انسان را در برابر گناه و فساد بیمه می کند.

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی/ عشق محمد(ص) بس است و آل محمد (ص)»

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر