ابتلا به کرونای دلتا در قزوین رو به افزایش است/ ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل


ابتلا به کرونای دلتا در قزوین رو به افزایش است/ ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با اعلام اینکه تعداد بیماران کرونایی از نوع دلتا به‌سرعت در حال افزایش است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، در روز گذشته دوشنبه 11 مرداد بیشترین آمار بستری در بیمارستان‌های استان ثبت شد.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تخت‌های بیمارستان‌های استان قزوین در حال پر شدن است، تعداد بیماران کرونایی از نوع دلتا به‌سرعت در حال افزایش است. از ابتدای شیوع کرونا در کشور، در روز گذشته دوشنبه ۱۱ مرداد بیشترین آمار بستری در بیمارستان‌های استان ثبت شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند، متأسفانه رعایت پروتکل‌ها به پایین‌ترین حد خود و به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به اینکه متأسفانه بیماری و نوع جدید کرونا، برخی از مسئولان درمان را نیز گرفتار کرده است، خاطرنشان کرد: سرعت ابتلا، قابل‌کنترل نبوده مگر اینکه به پروتکل‌ها ازجمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگرچه واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است ولی تنها واکسن کفایت نمی‌کند. کرونای دلتا به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند حتی کسانی که ۲ مرحله واکسن را نیز تزریق کرده‌اند به‌شدت گرفتار شده‌اند؛ مردم باید از حضور در پارک‌ها، پاساژها، بازار، باشگاه‌های ورزشی به جد پرهیز کنند.

حبیبی اشاره کرد: کادر بهداشت درمان به‌شدت دچار خستگی شده‌اند، با توجه به تکمیل تخت بیمارستانی به‌ناچار قرنطینه خانگی در دستور کار قرار گرفته است. متأسفانه، میزان کشندگی نوع جدید کرونا موسوم به دلتا بسیار بالاست؛ چنانچه یک نفر در خانواده مبتلا شود به‌سرعت و کمتر از یک ساعت کل جمعیت خانواده را گرفتار کرونا خواهد کرد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در پایان متذکر شد: تمام نقاط استان قرمز شده است و هیچ آثار کاهشی مشاهده نمی‌شود؛ با توجه به نگرانی جدی از میزان ابتلا و فوتی، موضوع تعطیلی کامل در حال بررسی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد